בשלוש השנים האחרונות כתבו רבים על ברצלונה ועל הכישלון לזכות בליגת האלופות. חלק אמרו שהשיטה כבר לא עובדת. להחזיק בכדור לא נותן ערובה לניצחון, האשימו את ההנהלה הכושלת. האשימו את הליגה הנשלטת על ידי שתי קבוצות במשך עשורים. אמרו המאמנים, מסי כבר לא כמו שהיה פעם, ועוד.
הבעיה לדעתי כוללת את כל הדברים, אבל היא מתחילה ונגמרת בניהול שנכשל בשלושה נושאים עיקריים:
1 צפייה בגלריה
מסי כובש את השני של בארסה מול סביליה
מסי כובש את השני של בארסה מול סביליה
נשאר לבד. מסי
(צילום: AP)
1. שחרור שחקנים חשובים: אני חושב שצ׳אבי ואלבס שוחררו מוקדם מדי ולא מצאו להם מחליפים. שניהם יכלו לתת עוד לפחות שתי עונות ברמה הגבוהה.
2. מציאת מחליפים מתאימים: ההחלפה המהירה של השחקנים האלה הביאה למחשבה שאולי יש אופציות טובות בהרבה. במשך שנים לא הצליחו להביא מחליפים לפויול, צ׳אבי, דני אלבס, אינייסטה ועוד. סמכו על מסי שיבקיע 40־50 שערים בעונה. עליו יוסיף סוארס עוד 30 בערך. ואיך שהוא ניקח אליפות, גביע ופעם בשלוש שנים גם ליגת אלופות. כשניימאר היה בהתקפה אפשר היה למשוך עוד זמן, אבל בסופו של דבר כולם ראו שזה לא מספיק.
3. מכירת ניימאר: ללא ספק מכירתו פגעה בהתקפה ובהרתעה של הקבוצה. כשהוא שיחק, הקבוצות הקטנות והבינוניות היו נלחמות על תיקו. כיום הן לא חוששות לקחת ניצחון בבית שלהן ואפילו לגנוב נקודות בקאמפ נואו. היה צריך לעשות את כל המאמצים כדי להשאיר את הברזילאי, שהעדיף קבוצה הרבה יותר חלשה בליגה די חלשה. הסכום ששולם עבורו היום נשמע מצחיק, גם אז הוא לא היה מדהים. הביאו שחקנים פחות טובים כמו קוטיניו ודמבלה בסכומי עתק. היו משאירים אותו והייתה לברצלונה קבוצה עם 120 שערים בכל המסגרות.
4. מציאת מאמן מתאים: אחרי פפ, מלבד אנריקה שהיה מחובר לברצלונה, כל השאר היו פחות מתאימים. לברצלונה צריך היה להביא מאמן מתאים עם קבלות, עם כל הכבוד לוולווארדה וסטיין.
אלה הבעיות שנובעות מהחלטות שגויות של ההנהלה. אם היו משאירים את צ׳אבי ואלבס והיו מנסים בעזרתם למצוא להם מחליפים, כשהמחליף משחק לצידם עונה אחת לפחות, היה גדל דור חדש.
עם ניימאר, ברצלונה הייתה לוקחת לפחות פעמיים ליגת אלופות ועוד אליפות בספרד.
הישגים אלה הרבה יותר משמעותיים מהסכום שקיבלו במכירה. מציאת מאמן עם קבלות ויצירתיות הייתה מביאה לתוצאות אחרות לגמרי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 08:38, 07.03.21