בלנקה ולאשיץ', מגדולות הקופצות לגובה בהיסטוריה, הודיעה היום (ו') על פרישה בגיל 37.
ולאשיץ' הקרואטית המתנשאת לגובה של 1.93 מ' הייתה בשיאה בליגה משל עצמה בענף. למרות זאת היא מסיימת את הקריירה עם שתי אכזבות עיקריות: היא לא זכתה מעולם במדליית זהב אולימפית ולמרות שהייתה קרובה מאוד לא הצליחה לשבור את שיא העולם של סטפקה קוסטדינובה, 2.09 מ', והסתפקה בסנטימטר אחד פחות.
1 צפייה בגלריה
מהגדולות בהיסטוריה. ולאשיץ'
מהגדולות בהיסטוריה. ולאשיץ'
מהגדולות בהיסטוריה. ולאשיץ'
(צילום: GettyImages)
כבר בגיל 16 ולאשיץ' השתתפה באולימפיאדת סידני 2000, עברה גובה של 1.92 מ' אך לא העפילה לגמר. באותה שנה היא זכתה באליפות העולם לנוער.
ב-2007 באוסקה היא הוכתרה לראשונה לאלופת העולם לבוגרות ושנתיים לאחר מכן הגנה על התואר בברלין. ב-2009 היא גם קבעה בזאגרב את שיאה האישי, 2.08 מ'. עם זאת, דווקא באולימפיאדת בייג'ינג שהייתה בתווך, היא סיימה שנייה אחרי טיה הלבאוט הבלגית. סך הכול, יחד עם תחרויות באולם, ולאשיץ' זכתה ארבע פעמים באליפות העולם, ב-2010 נבחרה ולאשיץ' לאתלטית השנה בעולם. יחד עם הישגיה, ולאשיץ' נחשבה גם לאתלטית כריזמטית ואהובה מאוד והייתה ידועה בריקודי הניצחון שלה אחרי קפיצות מוצלחות.
למרות נסיגה מסוימת ביכולתה בין השאר בגלל פציעות רבות, היא הצליחה לזכות במדליה אולימפית נוספת כשסיימה שלישית בריו עם 1.97 מ', תוצאה זהה לזו של רות ביטייה המנצחת אך עם יותר פסילות.
"במשך ארבע שנים מאז אולימפיאדת ריו אני מנסה להחלים מפציעה, עברתי אינספור ניסיונות שיקום והיו לי המון תקוות לצד אכזבות. אני יודעת שהגיע הזמן לפרוש ואני מקבלת את ההחלטה הזו לגמרי בשלום", כתבה ולאשיץ'.