אנחנו רגילים לתירוצים של מאמנים, מנהלים ומקורבים. לעיתים נדמה שלו מאמנים היו מכינים את הקבוצות שלהם כפי שהם מכינים את התירוצים שלהם להפסדים, הכדורגל הישראלי היה נראה הרבה יותר טוב.
ואלו העובדות: מצב הקורונה פגע בכל הקבוצות. יש קבוצה אחת שמעל הליגה באופן מקצועני ויש קבוצה אחרת שהיא מעל הליגה בחוסר מודעות והצהרות שווא.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
קבוצה שחוטפת 22 שערים לפני הקורונה לעולם לא יכולה לקחת אליפות, גם אם יש לה את ההתקפה הכי טובה בעולם, כל שכן בשני המפגשים ביניהן בליגה הסדירה (טרום הקורונה) מכבי ת"א עשתה בית ספר למכבי חיפה.
קבוצה שלא מפסידה כל העונה הסדירה מול קבוצה שעושה במכנסיים נגד כפר סבא ואחר כך יוצאת בהצהרות שהיא מועמדת לאליפות. מכבי ת"א עולה על מכבי חיפה בכל פרמטר, לאף שחקן של הירוקים אין מקום בהרכב של הצהובים.
"לעולם לא נוכל לדעת" הוא משפט של מפסידנים החיים במציאות מדומה. מכבי ת"א לא מלהיבה, מכבי ת"א היא קבוצה מחויבת שמדברת מעט ונלחמת הרבה. מכבי חיפה היא בדיוק ההפך – מדברת הרבה ועושה במכנסיים ברגע האמת.
קחו את ירדן שועה כנמשל לשני המועדונים. במכבי ת"א שחקן כזה לא יושב אפילו על הספסל אחרי בעיות המשמעת שעבר. בחיפה הוא מקבל פרס וחיבוקים עם ביצת קינדר שלא יתמרמר – זה ההבדל בין המועדונים נכון להיום, וחבל.
ועוד דבר. התקשורת יצאה מגדרה, שר הספורט חילי טרופר כינס את הקבינט, המינהלת מיהרה לקנוס ובמכבי חיפה מאוד נפגעו כששני שחקנים הצטרפו למקהלת האוהדים מחוץ לאצטדיון.
עשרות אלפים מבלים בים, מאות בפאבים, אלפים בשמורת הטבע, עשרות ילדים לומדים כסרדינים בכיתה סגורה, הפגנות מתקיימות חופשי, ואיזה נושא פתח את חדשות הספורט בכל האתרים? התקהלות אוהדי מכבי ת"א! ואז הגיעו ההאשמות שבגלל ההתקהלות הזו המדינה תיסגר בשנית, התפרצות שנייה היא רק עניין של זמן ועוד משפטי ארמגאדון.
זר היה חושב שישראל נמצאת בעוצר ורק אוהדי מכבי ת"א יגרמו לקץ האנושות משל היו לעטלפים צהובים כחולים.
הלו, מועדון מכבי תל אביב לא אשם שאוהדים הגיעו מול משטרה חסרת אונים שאין לה הנחיה לאכוף את ההנחיות. אוהד שמבלה בים, בפאב, באוטובוס מפוצץ נוסעים או במסיבה של דוגמנית, יכול גם יכול לעודד מחוץ לאצטדיון מבלי שיעבור עליהום. מסתבר שקשה לעבוד על כולם כל הזמן ולדבר בשני פנים תוך התעלמות מהמציאות שמסביב לאצטדיון.
ומשפט אחרון לקברנטי מכבי חיפה, שמאוד נפגעו משיר אוהדים זניח. אני מבין את היריבות בין שני המועדונים הגדולים בישראל, אז אנא מכם, בפעם הבאה שאוהד חיפאי יקרא לאוהד מכבי ת"א "גרמני" או "נאצי", נא בבקשה תהיו אירופאים עם קלאס ותגנו את הקריאות האלה. נאה דורש, נאה מקיים וצביעת המציאות בשני פנים לא תשנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.