עד עכשיו אפשר להגדיר את התקופה של מרקו בלבול במכבי חיפה כמוצלחת. הוא עמד בציפיות: בעונה שעברה קיבל קבוצה מסובכת בתחתית וסיים איתה במקום השני, והעונה אי אפשר היה לצפות ממנו לזכות באליפות מול מכבי ת"א של איביץ'. היה מאבק צמוד בפסגה עד שהגיעה הקורונה והוציאה לקבוצה את הרוח מהמפרשים. אבל בעונה הבאה הוא כבר לא יעמוד בציפיות - אחרי שנתיים של התאוששות מכבי חיפה צריכה לשאוף לאליפות, ומרקו בלבול הוא לא מאמן לאליפות, עדיף למנוע את הכישלון מראש. אין לו את התכונות הדרושות. למי כן יש אותן? ברק בכר.
לבלבול יש 11 שחקנים קבועים שרק בגלל אילוצים הוא מחליף אותם, וכידוע, כדי לקחת אליפות צריך סגל עמוק. למשל, במשחק מול הפועל ת"א רוקאביצה לא היה כשיר לגמרי, אבל במקום לתת קרדיט לשועה, עוואד או אפילו סתיו נחמני הוא התעקש על האוסטרלי. למעשה, בהחלטה הזו הוא סימן לא רק לחלוצים הצעירים אלא לכל שחקני הספסל שלו שהוא לא סופר אותם. מי כן יודע להשתמש בסגל שלו? בכר. בזמנו הוא נתן לוובה בראון ומוחמד גדיר דקות לא מעטות על חשבון אוגו ושהר למרות שהם משמעותית פחות טובים, אבל כך הראה להם שהוא מאמין בהם וצריך אותם. לכן הוא יכל לשלוף שחקן משלים כמו יובל שבתאי ולקבל ממנו בישול בסנט מארי. אבל לא צריך ללכת רחוק: במשך שנתיים איביץ' מוכיח לסגל שלו שמי שטוב באימונים יקבל הזדמנות במשחק, וכך הוא שומר על הסגל שלו במוכנות גבוהה שהתבטאה בשני הכיבושים של מתן חוזז מול החיפאיות.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)

כדי לצמצם פערים ממכבי תל אביב העדיפה צריך טקטיקה נכונה, ואצל מרקו לא ראיתי שום טקטיקה. הוא שם את השחקנים במגרש, ובגלל שיחד עם הקהל הם יותר טובים מרוב הקבוצות בליגה, הם בדרך כלל מנצחים. אבל כשהם פחות טובים, אין חשיבה מחוץ לקופסה, אין התאמות ליריבה. במשחק מול מכבי ת"א, דור פרץ שמר אישית על נטע לביא שדרכו עובר כל המשחק של מכבי חיפה. בלבול היה צריך לחשוב כיצד לשחרר את לביא מהלחץ, או איך לבנות התקפות מהאגפים ולא דרך לביא וסיינסברי, אבל קפא במקום, שיחק לידיים של איביץ' והפסיד את האליפות. אין סיבה שזה ישתנה בעונה הבאה. איזה מאמן כן יודע להיות ורסטילי ולשנות מערכים תוך כדי משחק? אתם יודעים את התשובה. עד שנגמר לו הדלק בשנה וחצי האחרונות, בכר הבריק בכל משחק עונה מול המאמנים הזרים שעמדו מולו, מבחינת שחקנים ומבחינת טקטיקה, ולקח את כל הקופה.
מכבי חיפה של מרקו בלבול מזכירה לי את הפועל באר שבע של אלישע לוי, קבוצה עם שחקנים טובים שמשחקת כדורגל טוב, אבל חסר לה את האקסטרה כדי לקחת אליפות. בשני המקרים לאקסטרה קוראים ברק בכר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.