11 צפייה בגלריה
טרנט ג'וניור, וורן ופורטר ג'וניור
טרנט ג'וניור, וורן ופורטר ג'וניור
טרנט ג'וניור, וורן ופורטר ג'וניור
(צילום: AP, AFP)

מיקל ברידג'ס (פיניקס)

0:5, זה המאזן של פיניקס בבועה. ספק גדול אם מישהו, בעולם כולו, כולל אוהדי פיניקס, הצוות המקצועי וההנהלה, דמיין שהקבוצה המושלמת היחידה תהיה שלהם – אבל משהו עובד שם למונטי וויליאמס מאז החזרה מפגרת הקורונה הכפויה. הסאנס בפער של שני משחקים בלבד מהמקום השמיני, שהקרב עליו לוהט במיוחד. וזה לא היה קורה ללא דווין בוקר שמספק מספרים של MVP, אבל אי אפשר לנצח קבוצות התקפה כמו דאלאס, הקליפרס ומיאמי ללא הגנה, ובשביל זה מיקל ברידג'ס שם.
הבחירה העשירית בדראפט 2018 כבר סיפק העונה מספרים הרבה יותר מרשימים מה-9.2 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים ו-1.2 חטיפות שהוא רושם בבועה, אבל מי שעומד מולו בהגנה נמצא בצרות צרורות. לפי הנתונים באתר ה-NBA, ברידג'ס מגביל את היריבים שלו ל-40.9 אחוז מהשדה, שישה אחוז פחות מהממוצע שלהם.
11 צפייה בגלריה
מיקל ברידג'ס
מיקל ברידג'ס
עדיין דרוש שיפור בהתקפה. מיקל ברידג'ס
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
מיקל ברידג'ס שומר על לוקה דונצ'יץ'
מיקל ברידג'ס שומר על לוקה דונצ'יץ'
שומר רק על הכוכבים של היריבות. ברידג'ס עוצר את דונצ'יץ'
(צילום: AP)
את קוואי לנארד (7 נקודות ב-2 מ-8 מהשדה) ופול ג'ורג' (0 נקודות ב-0 מ-2 מהשדה) הוא שיתק, לוקה דונצ'יץ' (15 נקודות ב-5 מ-10 מהשדה) וטי.ג'יי וורן (10 נקודות ב-4 מ-10 מהשדה) עוד הצליחו לעשות משהו – אבל זה קרה אחרי שהמאבס ואינדיאנה ביצעו תרגילים שהמטרה היחידה שלהם הייתה למנוע מברידג'ס לשמור עליהם.
ואל תשכחו את סל הניצחון האדיר של בוקר מול הקליפרס, שהיה אפשרי הודות לחטיפה של הפורוורד בן ה-23 עם הידיים הארוכות.

מייקל פורטר ג'וניור (דנבר)

הרוקי בן ה-22 אמנם נבחר לפני שנתיים בדראפט (במקום ה-14) ואין ספק שהנאגטס תלו הרבה תקוות בפורוורד הוורסטילי, אבל פציעה קשה דחתה את הבכורה שלו בעונה. האמת היא שהוא לא ממש הרשים במשחקים טרום הבועה (בקושי תשע נקודות בממוצע), אבל גם בלעדיו דנבר הסתדרה יפה מאוד – ותודה לניקולה יוקיץ' וחבריו על זה.
במשחק הראשון, בתבוסה למיאמי (125:105), הוא היה בינוני, כמו כל הקבוצה שלו, אבל מאז הפורוורד האתלטי מספק מספרים של MVP, לא פחות, ומחפה יפה מאוד על ההיעדרות של ג'מאל מארי (חזר רק במשחק האחרון) וגארי האריס הפצועים.
11 צפייה בגלריה
מייקל פורטר ג'וניור
מייקל פורטר ג'וניור
מספרים של MVP. מייקל פורטר ג'וניור
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
מייקל פורטר ג'וניור
מייקל פורטר ג'וניור
מיכאל יכול לחייך. פורטר ג'וניור
(צילום: AFP)
פורטר ג'וניור התפרע עם 37 נקודות מול אוקלהומה, המשיך ב-30 מול סן אנטוניו וגם בשני המשחקים הבאים להט עם 27 ו-23 נקודות בהתאמה. בשבוע האחרון הוא מעמיד ממוצעים של 29.2 נקודות ו-12.5 ריבאונדים (יאניס אנדטוקומבו, ה-MVP המכהן, רושם העונה 29.8 נקודות ו-13.7 ריבאונדים אם תהיתם) ושיתוף הפעולה עם יוקיץ' בעמדות 4 ו-5 נראה כמו כזה שיכול לשלוט בליגה בשנים הקרובות (אם יישארו בריאים).

דרק ווייט (סן אנטוניו)

דמאר דרוזן הוא ללא ספק הכוכב הגדול של סן אנטוניו ורוב הנטל ההתקפי נופל בעיקר על הכתפיים שלו. הוא רושם העונה 22 נקודות למשחק ובבועה ירד מעט ל-21.5 נקודות, אבל לשמחתו יש מישהו שחולק איתו את העול, תשאלו את גרג פופוביץ'.
דרק ווייט (ממוצע עונתי של 11.2 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים) נראה נפלא בששת המשחקים של הספרס עד כה עם 20.8 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-4.7 ריבאונדים ופוגע בכמעט 44 אחוז מחוץ לקשת (קולע 3.5 שלשות למשחק). פופ מקווה שהקבוצה שלו תצליח לשמור על הרצף ולעלות בפעם ה-23 ברציפות לפלייאוף – כדי שזה יקרה הוא צריך שהגארד בן ה-26 ימשיך להפציץ בלי הכרה.
11 צפייה בגלריה
דרק ווייט מול ניקולה יוקיץ'
דרק ווייט מול ניקולה יוקיץ'
תרומה לא צפויה. ווייט מול יוקיץ'
(צילום: רויטרס)
11 צפייה בגלריה
דרק ווייט
דרק ווייט
"באמת קלעתי כל כך הרבה?". ווייט
(צילום: רויטרס)

טי.ג'יי וורן (אינדיאנה)

34.8 נקודות למשחק, זה הממוצע של וורן בינתיים בבועה. הוא נכון לעכשיו גם אחראי לתצוגה האישית המרשימה ביותר, כשעשה מה שהוא רוצה בניצחון על פילדלפיה, בו סיים עם 53 (!) נקודות, כולל 9 מ-12 מחוץ לקשת. וורן תמיד היה שחקן עם יכולת התקפית מוכחת, אבל לא ככה.
הדובדבן שבקצפת היה בין שבת לראשון, כששלשת קלאץ' שלו 10 שניות לבאזר סגרה סיפור מול הלייקרס (111:116) בדרך ל-39 נקודות בסך הכל. אגב, כל שבע הנקודות האחרונות של אינדיאנה במשחק היו שלו. כישרון תמיד היה לו, אבל הבעיה הייתה חוסר יציבות. התנודות ביכולת תמיד העלו סימני שאלה לגביו, וזו אחת הסיבות שהחליטו בפיניקס לוותר על שירותיו והעביר אותו בטרייד לפייסרס.
11 צפייה בגלריה
טי.ג'יי וורן
טי.ג'יי וורן
הכל הולך לו בבועה. טי.ג'יי וורן
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
טי.ג'יי וורן מול אל הורפורד
טי.ג'יי וורן מול אל הורפורד
טי.ג'יי וורן מול אל הורפורד
(צילום: AP)
"הוא כרגע נמצא על כוכב אחר", אמר עליו חברו לקבוצה ויקטור אולאדיפו. "זה לא משנה מה אומרים עליו, הוא נמצא בזון. הוא הולך לשים את הכדור בטבעת לא משנה מי יעמוד מולו". ואולאדיפו מתכוון למפגש הקרוב של אינדיאנה, מול מיאמי ובעיקר מול ג'ימי באטלר – כשבינואר האחרון השניים היו קרובים לעימות פיזי, ובסופו של דבר וורן אף הורחק כשכוכב ההיט שולח לו נשיקות באוויר. מה יהיה הפעם? מעניין, זה בטוח.

גארי טרנט ג'וניור (פורטלנד)

מי אתה גארי טרנט ג'וניור ואיך הפכת לקלע השלשות הכי טוב בליגה פתאום? לא, זו לא הגזמה, הוא באמת נכון לעכשיו הקלע הכי טוב מחוץ לקשת, לפחות מאז חזרת הליגה. בששת המשחקים האס של פורטלנד מהספסל פגע 29 פעמים מחוץ לקשת, יותר מכל אחד אחר ועשה זאת ב-57 אחוז (!). אגב, הלילה הוא היה רע מאוד עם 1 מ-6 בלבד מהטווח הזה ורק חמש נקודות בסך הכל – ולמרות זאת המספרים שלו עדיין יוצאי דופן.
11 צפייה בגלריה
גארי טרנט ג'וניור
גארי טרנט ג'וניור
נותן כוח אדיר מהספסל. גארי טרנט ג'וניור
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
גארד טרנט ג'וניור
גארד טרנט ג'וניור
קלע השלשות הכי טוב בליגה? טרנט ג'וניור
(צילום: AFP)
הוא נבחר רק בסיבוב השני של דראפט 2018, והיום נראה כמו גניבה של הטרייל בלייזרס, שנלחמים על הכרטיס השמיני והאחרון לפלייאוף מהמערב. כשסיים את קריירת המכללות שלו (עונה אחת בדיוק) קבוצות פחדו להמר עליו בעיקר בגלל קבלת החלטות בעייתית והעובדה שהוא נחשב לנטל הגנתי. ועדיין, יכולת הקליעה של טרנט ג'וניור מהספסל נותנת לבלייזרס הרבה יותר אופציות בצד ההתקפי ועוזרת לפנות את דמיאן לילארד (שאגב מדורג שני במספר השלשות בבועה עם 27). גם אם פורטלנד לא תשלים בהצלחה את המשימה שלה, היא הרוויחה שחקן לעונה הבאה.