יממה לאחר שהנהלת איגוד השייט החליטה לפתוח מחדש את שיטת העפלת הספורטאים למשחקים האולימפיים של טוקיו 2021, וקיבלה בכך עקרונית את הצעת הוועדה המקצועית, כעת נחשף כיצד תעבוד השיטה.
הניקוד שנצבר עד כה יישמר, והתחרות הפנימית נמשכת למעשה מהיכן שנפסקה, בכל הדגמים. אלא שבקרב החשוב בגלשני רוח, הניקוד לחישוב הוגדל משמעותית, ככה שמקומם של שחר צוברי וקטי ספיצ'קוב עדיין לא מובטח ובמצב זה הכל פתוח.
2 צפייה בגלריה
שחר צוברי והגלשן שלו
שחר צוברי והגלשן שלו
שחר צוברי והגלשן שלו
(צילום: אלי דסה)
התחרויות המכריעות יהיו בסוף השנה הנוכחית, אליפות עולם 470 ואליפות אירופה בגלישת רוח, כאשר שם, על מדליית זהב יוענקו 48 נקודות, באליפות הקודמת, לשם השוואה, היא הייתה שווה רק 18 נקודות.
על מדליית כסף יוענקו 40 נקודות (לעומת 14) ואילו על ארד 32 (לעומת 12). גם על מיקום שלילי, כלומר מקום 17 ומטה, הוגדל ניקוד החובה. כמו כן, תחרות נוספת לגלישת רוח שצפויה להיות במאי שנה הבאה, תהיה שוות ערך לניקוד של אליפות אירופה.

2 צפייה בגלריה
טבלת הניקוד החדשה בשייט
טבלת הניקוד החדשה בשייט
טבלת הניקוד החדשה בשייט
(איגוד השייט בישראל)
חשוב לזכור שלספיצ'קוב נכון להיום 68 נקודות שצברה ולנוי דריהן 33. אצל הגברים, צוברי נכון להיום מוביל עם 21 נקודות, ומיד אחריו תום ראובני עם 1-. ביקורת נשמעה מצד הגולשים, על כך שהתחרות האחרונה צמודה למשחקים האולימפיים והם ייאלצו להגיע לטוקיו עם עייפות כתוצאה מהמרדף בן השנתיים וחצי אחרי הכרטיס האולימפי.