עברה עוד עונה ואיתה הגיע מאמן חדש למכבי חיפה, ברק בכר שזכה ב-3 אליפויות עם הפועל באר שבע. הוא מגיע למכבי חיפה בתקופה שבה שום דבר לא בטוח מבחינה תקציבית, אך אם הוא רוצה לשחזר את ההצלחה הוא חייב ללחוץ על יענקל'ה מבחינה כספית כדי לשדרג את החלק האחורי.
נתחיל בהגנה: זו טיילת. הבעיה של חיפה מתחילה במרכז המגרש, אבל מסתיימת בהגנה. על הנייר, בלם נבחרת אוסטרליה טרנט סיינסברי היה אמור להיות הפיתרון, אבל גם הפעם הירוקים נפלו ברכש. אם אני הייתי מאמן חיפה, הייתי מסתמך על עאיד חבשי ועופרי ארד, ומביא עוד בלם מחליף. אני חושב שעם הזמן התיאום ביניהם יהיה טוב, ושני הבלמים הצעירים הללו הם די והותר על מנת לעמוד מול כל התקפה בליגת העל.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)

כעת נעבור למרכז השדה: לפי המשחק הראשון מול קריית שמונה, ברק מתכנן לשחק עם קישור מעובה כדי לפתור את בעיית ההגנה. במקומו, הייתי משחק בשיטת יהלום, מאחר שכפי שניתן לראות, שני השחקנים המרכזיים של מכבי חיפה הם חזיזה ואשכנזי. ככה לביא (או אבו פאני) הוא הקשר האחורי שאחראי לבלימת ההתקפות. לפניו ישחקו אשכנזי וקשר נוסף (אולי חזיזה), והקשר מתחת לחלוצים יהיה צ'ארון שרי. אם חיפה הולכת על מערך מסוג, זה היא יכולה לוותר על וילדסחוט ולהביא עוד קשר שישחק לצד אשכנזי. בפלייאוף העליון היה אפשר לראות כמה הוא חסר למכבי חיפה, ואני חושב שאיתו חיפה הייתה רצה עד הסוף לאליפות. מבחינת החלק הקדמי: לחיפה התקפה מאוד פורה, עם עוואד/שועה ולצדם רוקאביצה.
ההצלחה של ברק תלויה במרכז השדה, ואם ברק יצליח להביא קשר נוסף ברמה גבוהה, חיפה תרוץ עד הסוף השנה - למרות ההגנה (שוב, לדעתי מה שיש מספיק לליגה שלנו). אני לא חושב שהקשר הזה צריך להיות הגנתי, בגלל הכישרון של לביא ואבו פאני. ראינו בשנה שעברה שנטע עשה קפיצה מאוד גדולה והוא בורג משמעותי, ואבו פאני עדיין לא מספיק משופשף אבל יש לו את היכולת להיות הגרזן במרכז המגרש שחיפה כל כך צריכה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.