ישנם אין ספור מקרים של אוהדי קבוצות בישראל שגירשו באלימות מזעזעת בעלי קבוצות: בקללות, איומים ואף ירידה לחיי המשפחות. האוהד הישראלי הוא כפוי טובה. הרי רמתה של ליגת העל היא לא בטופ של אירופה, אז עד שמגיעים אנשים שמעוניינים להשקיע מכספם ומזמנם, גם זה לא מספיק טוב ומגרשים אותם בבושת פנים במקום לחבק אותם ולומר תודה.
אפשר למחות כנגד בעל בית, מחאה חוקית ולגיטימית, אך הרבה פעמים זה גולש הרבה מעבר לגבול הטעם הטוב וגולש למחוזות מכוערים. אלי טביב סבל מכך בהפועל ת"א ובבית"ר ירושלים, גם הניסנובים עוברים זאת בהפועל, ברק אברמוב בבני יהודה, והמקרה התורן הוא של משה חוגג בבית"ר. חוגג לא מראה סימני כניעה אך ככל שזה יימשך המלחמה תהיה קשה יותר ומכוערת יותר.

1 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)

לא ידוע לי שעומדים בתור בעלי הון כדי לרכוש את הקבוצות הללו. לא זכור לי בעל בית שאוהדי הקבוצות הללו לא גירשו בבושת פנים, כל פעם מסיבה אחרת. המחאות הן אותן מחאות, האוהדים הם אותם אוהדים, הטענות הן אותן טענות - רק שמות בעלי הבית משתנים. הקהל צריך לעשות קצת חשבון נפש.
מתי נתעורר? מדינת ישראל חייבת לגבש תוכנית לאומית שתילחם באוהדים שעוברים על החוק, שמתנהגים באלימות ומטילים אימה על הסביבה. עד שהענישה לא תהיה מרתיעה עבור אוהדים, חלקם ימשיכו להפוך את היציעים למקום לא בטוח. אוהד אלים יודע שברגע שהוא ייעצר, השופט ירחיק אותו לחודשיים והוא יוכל לחזור לסורו מהר מאוד, זה לא רציני.
שר התרבות והספורט, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מינהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל ובעלי הקבוצות - כולם חייבים להילחם באלימות הגואה בספורט הישראלי, והאסון ממש מעבר לפינה. אם לא תהיה אכיפה בשטח בשילוב ענישה אפקטיבית, האלימות תגיע למחוזות שיהיה קשה לעצור. בשנות השמונים עצרו באנגליה את תופעת החוליגנים, כשהרחיקו אותם לכל החיים ממגרשי הכדורגל ואף שלחו אותם לעונשי מאסר ממושכים בבתי הכלא.
תנו לנו ליהנות מכדורגל נקי ובטוח, תנו לנו להגיע למגרשי הכדורגל בבטחה עם ילדים ומשפחות, תשימו סוף לאלימות הגואה בספורט הישראלי - אחרת כולנו נבכה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.