בשנת 2020, שנה מפתיעה ולא צפויה בכלל, גילינו לפתע פתאום כי בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג והשייח האמירתי חמד בן ח'ליפה חתמו על הסכם המעביר לאמירתי 50% מהבעלות על המועדון, לאחר שקיימו מספר פגישות בדובאי. בין לילה, בן ח'ליפה הפך בין לילה לחלק מבית"ר ירושלים, ועתיד להיות הצלע השנייה שקובעת את סדר היום במועדון הלחוץ מהבירה. תחילה נאמר כי סדר גודל ההשקעה של השייח' יעמוד על כ-200 מיליון שקל אשר יחולקו על פני 10 שנים, לצד ומאות מיליונים אשר צפויים להגיע מספונסרים שונים. הכסף, אגב, כולל בתוכו את הסכום הלא מבוטל הנקרא החזר השקעה לבעלים הקיים.
אוהדי בית"ר ירושלים חוו בשנות האלפיים מהפכים רבים, כשהקבוצה נמכרה כמה וכמה פעמים. בתחילת העשור שעבר ארקדי גאידמק רכש את הקבוצה ממאיר פניג'ל והצעיד אותה לזכייה בתואר האליפות, ועונה לאחר מכן בית"ר הפכה לדאבליסטית לראשונה בתולדותיה, אך זה נגמר רע ולבסוף הקבוצה שקעה לתחתית הליגה כאשר ארקדי עזב עם משקעים רבים כלפי המדינה והקהל. לאחר מכן אלי טביב רכש את הקבוצה, ולאחר שלא הצליח להצעיד אותה להישגים משמעותיים, וכמובן בגלל שאוהדים רבים הפגינו ומחו נגדו, טביב מכר את הקבוצה למשה חוגג בעסקה בה שילם האחרון כ-26.5 מיליון שקל עבור הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן ח'ליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)

חוגג השקיע כספים רבים בבית"ר ירושלים, והוכיח את הרצינות שלו מעל ומעבר בשנתיים וחצי האחרונות. אך כעת, תעלומת השייח' מדובאי מסרבת לרדת מהכותרות. השאלה הגדולה: האם השייח' אינו עשיר כפי שחשבו תחילה? המידע שזורם בימים האחרונים מצביע על בעיות אפשריות, העלולות לגרום לכך שהוועדה להעברת זכויות בעלות בהתאחדות לכדורגל לא תאשר את בן ח'ליפה כבעלים מן המניין.
חוגג ניצב בצומת קריטי ויהיה חייב להחליט לאן פניו מועדות. על פניו יהיה לו הכי קל לקום ולעזוב (זאת במידה והשייח' לא יהפוך לאחד מהבעלים). אך דווקא לאחר שהשיג תמיכה רחבה מרוב האוהדים אשר הסכימו לתת יד למהלך, אשר יכול להפוך את בית"ר למעצמת כדורגל, צו השעה הוא לא לוותר. במבחן זה משה חוגג יצטרך לא לפשל, וגם אם יתעוררו בעיות, להמשיך ולהצעיד את הקבוצה קדימה, לצאת מן המשבר המקצועי שאופף את הקבוצה ולשדר עסקים כרגיל.
בעצם, המבחן האמיתי של חוגג יגיע כאשר כל הדברים לא יסתדרו: השייח' לא יאושר, הקבוצה תידרדר עוד מבחינה מקצועית, ואז יהיה עליו להפוך את הרגע הזה לרגע המכונן שלו ולהודיע כי ימשיך בבירה למרות הקשיים. אם יעשה זאת, יזרים כספים ויצעיד את בית"ר להצלחה, חוגג יהפוך לאחד מהבעלים המעטים אשר שרד בגאון בקלחת הכדורגל הירושלמית. ואם לא? אז רבים ודאי יגידו כי מהלך זה היה צפוי מראש והכתובת הייתה על הקיר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.