ווט ואן ארט הבלגי הוא הזוכה הגדול של הקטע החמישי בטור דה פראנס 2020 שנערך היום (רביעי). הרוכב של קבוצת ג'מבו-ויסמה סיים ראשון בזמן של 4:21:22 שעות את המסלול (183 ק"מ) שהחל בגפ והסתיים בפרוויה.
הקטע, שהיה ברובו מישורי עם שני טיפוסים קלים בלבד (דרגה 4), עבר כמעט כולו ללא פריצות, והייתה למעשה דבוקה שלמה אחת. במטרים האחרונים הצליח ואן ארט מעט לברוח ולסיים ראשון.
5 צפייה בגלריה
 ווט ואן הרט
 ווט ואן הרט
ואן ארט חוצה ראשון
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ווט ואן הרט
ווט ואן הרט
ואן ארט במהלך הקטע
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
דבוקה אחת
(צילום: EPA)
ז'וליאן אלאפיליפ הצרפתי חשב שימשיך ללבוש את החולצה הצהובה זה היום השלישי ברציפות, אחרי שסיים במקום ה-16, אך באותו הזמן כמו של המנצח. אלה ששופטי התחרות חשבו אחרת. אלאפיליפ לקח פחית שתייה כ-20 ק"מ מקו הסיום, דבר המנוגד לחוקים, ובעקבות כך נענש ב-20 שניות שנוספו לזמן שלו, מה שהוריד אותו למקום ה-16 הכללי. מי שניצל את העונש של הצרפתי הוא אדם ייטס ממיצ'לטון סקוט, שעלה למקום הראשון ולקח את החולצה הצהובה.
אחרי ייטס נמצאים פרימוז' רוגליץ' (ג'מבו-ויסמה), חברו לקבוצה של המנצח בקטע היום, שגם ניצח בקטע אתמול במרחק של שלוש שניות מהבריטי. טאדיי פוקגאר (יו.איי.אי) שלישי (שבע שניות), גיום מרטין (קופידיס) רחוק תשע שניות מהמוביל ואגאן ברנאל (אינאוס), האלוף המכהן, במקום החמישי הכללי (13 שניות). הוגו הופשטטר סיים היום במקום העשירי הכללי והראשון מבין רוכבי הקבוצה הישראלית סטארט-אפ ניישן. גיא ניב חצה את הקו 4:50 דקות אחרי הבלגי המנצח ודורג במקום ה-145.
5 צפייה בגלריה
ז'וליאן אלאפיליפ
ז'וליאן אלאפיליפ
אלאפיליפ. טעות חמורה שלו
(צילום: AFP)
מספר מפגינים פרו-פלסטינים מחו במהלך הקטע על השתתפות הקבוצה הישראלית במרוץ היוקרתי. המפגינים התחלקו לשתי קבוצות ואחזו בשלטים ובדגלי פלסטין. מספר שוטרים הגיעו לאירוע ומנעו מהמפגינים גישה לרוכבים.
עוד לפני שהטור הוזנק, הובילו ארגוני BDS קריאות בצרפת נגד השתתפות סטארט-אפ ניישן בתחרות. ה-BDS פרסם את תמונות הרוכבים הצרפתים של הקבוצה הישראלית וקרא לציבור לדרוש מהם שלא לרכוב ב"קבוצה שפועלת לקידום האפרטייד הישראלי באמצעות הספורט".
5 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
טור דה פראנס
(צילום מסך)
פורסם לראשונה: 18:02, 02.09.20