אכזבה לנמרוד קריביצקי. סגן אלוף אירופה במשקל עד 68 ק"ג הגיע היום (שבת) לקרב מכריע על מקום במשחקים האולימפיים, אבל הפסיד בו 29:7 לבוסני נדזד חוסיץ' (סגן אלוף אירופה במשקל עד 74 ק"ג, שהפחית ממשקלו) ולא הצליח להעפיל לטוקיו.
יממה אחרי שבת זוגו אבישג סמברג השיגה את המקום בטוקיו בתחרות לנשים במשקל עד 49 ק"ג, ניסה קריביצקי לרשום גם הוא הישג ונראה בדרך הנכונה אחרי שגילה יתרון ברור בקרב הראשון על האלבני ג'ירדו קאני.
2 צפייה בגלריה
נמרוד קריביצקי
נמרוד קריביצקי
עמד במשימה. נמרוד קריביצקי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי טי צ'אגי (בעיטת סוס) למגן הגוף של יריבו הוא עלה ליתרון 5:9 בתום הסיבוב הראשון. בסיבוב השני התעייף קאני והישראלי ניצל זאת כדי להגדיל את יתרונו ל-8:16. הסיבוב השלישי כבר התנהל במעמד צד אחד עד שקריביצקי השיג בסיום ניצחון 10:31.
הקרב השני, נגד הצרפתי דיאן שלמוטו, היה קשה יותר למרות שגם בסופו השיג קריביצקי תוצאה מרשימה של 11:26. אחרי שני אגרופים למגן הגוף של יריבו הוא הצליח להוציאו מהזירה בבעיטת דחיפה והוליך 0:3 בתום הסיבוב הראשון. קומבינציית בעיטות שכללו טי צ'אגי ונליו צ'אגי (בעיטת פטיש, הנחתת הרגל על ראש היריב) העניקה לו יתרון 2:13, שלמוטו ניסה לחזור לתמונה, אבל קריביצקי העלה את יתרונו ל-5:19 בסיום הסיבוב השני. הסיבוב השלישי, לאחר ששני המתחרים התעייפו, התנהל בעיקר במצב קלינץ' ובסיום ניצח קריביצקי 11:26.
בקרב השלישי התמודד קריביצקי נגד חוסיץ', סגן אלוף אירופה במשקל עד 74 ק"ג שכאמור הפחית לאחרונה ממשקלו במטרה לרדת בקטגוריה. כבר בתחילת הקרב עלה חוסיץ' ליתרון 0:8 והוליך 5:17 בתום הסיבוב הראשון. קריביצקי ניסה לחזור, אבל הבוסני המשיך להוליך 7:22 בתום הסיבוב השני עד שבסיום ניצח 7:29.
רבקה באייך, שזכתה בחודש שעבר במדליית ארד באליפות אירופה במשקל עד 46 ק"ג, השתתפה בתחרות בקטגוריית משקל זרה לה לחלוטין, עד 57 ק"ג, במסגרתה מעולם לא השתתפה בקרב תחרותי קודם לכן. היא הודחה בסיבוב הראשון אחרי שלא הייתה רחוקה מלהדיח את הבולגרייה אלינה איבנובה, בטרם הפסידה בקרב צמוד 27:23.
ניצחון היה מעלה את באייך לקרב ברבע הגמר מול הלטבית אינסה טרבידה, אשר זכתה במדליות ארד בשתי אליפויות העולם האחרונות (מוג'ו 2017 ומנצ'סטר 2019) ובמדליית כסף באליפות אירופה ב-2018. היא ניצלה את המהירות שלה לכניסות ואגרופים והוליכה 4:9 בסיום הסיבוב הראשון. באייך לא היססה גם לבעוט לראשה של איבנובה הגבוהה ממנה והוליכה 16:19 בסיום הסיבוב השני. בסיבוב השלישי הצליחה הבולגרייה לבעוט בראשה של הישראלית, ביצעה מהפך ועלתה ליתרון 22:25. בדקה האחרונה של הקרב תקפה באייך, אבל בעיטה נוספת לראש העניקה לאיבנובה את הניצחון 23:27.
2 צפייה בגלריה
רבקה באייך
רבקה באייך
הפסידה בקרב צמוד. רבקה באייך
(צילום: אורן אהרוני)
ההחלטה לרשום את באייך לקטגוריית המשקל עד 57 ק"ג התקבלה על ידי מאמן הנבחרת יחיעם שרעבי, מאחר שלא מתקיימים במסגרת האולימפית קרבות לנשים במשקל עד 46 ק"ג. כל מדינה רשאית לרשום שני גברים ושתי נשים בסך הכל, כשכל אחד מתחרה במשקל שונה והמקום בקטגוריית משקל עד 49 ק"ג כבר היה תפוס על ידי סמברג.
מחר (ראשון) ישתתף אסף יסעור בתחרות המיון למשחקים הפראלימפיים, אשר יתקיימו בחודש אוגוסט בטוקיו לאחר סיומם של המשחקים האולימפיים. הספורטאי ששתי ידיו נקטעו כאשר התחשמל בילדותו יתחרה בקרבות במשקל עד 61 ק"ג. הוא יפתח בקרב נגד המנצח בין הבלגי פאודי בוקטושן לגאורגי סנד מגרלישווילי, ואם ינצח בשני קרבות יעלה לטוקיו.