תארו לכם שהבחירות לראשות הממשלה היו נערכות באבן, נייר או מספריים, והשיר הזוכה לאירוויזיון יקבע בהטלת מטבע – הדברים האלו לא יקרו כמובן, אבל ביום ראשון (8:00) יתקיים אירוע יוצא דופן לא פחות.
איגוד הג'ודו היפני החליט לקיים קרב בודד בין הספורטאים החזקים במדינה (וככל הנראה בעולם כולו) במשקל עד 66 ק"ג, כאשר מצד אחד של המזרן יתייצב ג'ושירו מרויאמה ובצד השני יעמוד היפומי אבה. השניים יערכו קרב אחד כדי להכריע מי מהם ישתתף באולימפיאדת טוקיו בקיץ הבא.
3 צפייה בגלריה
מרויאמה מול אבה
מרויאמה מול אבה
מרויאמה מול אבה
(מתוך חשבון הטוויטר של ההתאחדות היפנית)
כן, זו לא טעות וקראתם נכון. במשך ארבע שנים שני הספורטאים הגדולים האלה עבדו קשה שעות על גבי שעות של אימונים, הגיעו להישגים הכי גדולים בעולם והכל יוכרע בקרב שיימשך ארבע דקות (ואולי קצת יותר) וישלח את אחד מהם לייצג את יפן באולימפיאדה, כשהשני ייאלץ לצפות במשחקים בטלוויזיה בבית.
מולדת הג'ודו הולכת להפיק משדר עליו מעריצי הענף רק חלמו. אך האם זה הוגן שרק קרב אחד יקבע הכל, אולי דווקא הפורמט היה צריך להשתנות? כך או כך, המנצח יהפוך באופן אוטומטי למועמד מספר 1 לזכות בזהב בעד 66 ק"ג.
אם שאלתם את עצמכם למה בכלל צריך לבחור, בטח כשמרויאמה ואבה הם שני הג'ודוקות הטובים בעולם, אז הסיבה נעוצה בכך שבכל משקל לכל מדינה מותר לשלוח נציג אחד בלבד.
3 צפייה בגלריה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
קרב אחד על הכרטיס לאולימפיאדה. מרויאמה מול אבה
(צילום: getty images)
נכון, יש כאן סיכון מסוים, בטח כשכל אחד מהם מועמד לזהב, אבל איך אומרים, לג'ודו היפני יש צרות של עשירים ואותו כאב ראש והתלבטות מי לשלוח הובילו להחלטה המהפכנית.
מרויאמה (27), המדורג שני בעולם, זכה במדליית הזהב באליפות העולם האחרונה שנערכה בארצו, עלה עוד שלוש פעמים לאסוף את מדליית הזהב בתחרויות הסבב בשנה שעברה וניצח גם בתחרות המאסטרס לפני שנתיים.
אבה (23), מדורג שלישי אחרי שזכה במדליית הארד באליפות העולם האחרונה, אך זכה לפני כן בזהב באליפות שנתיים ברציפות. ראשון בעולם מדורג כיום האיטלקי מנואל לומברדו, אבל שני היפנים נחשבים לאיכותיים יותר ממנו.
3 צפייה בגלריה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
גם המאזן ביניהם צמוד במיוחד
(צילום: getty images)
מי ינצח? כמעט בלתי אפשרי לנחש. גם המאזן ביניהם מראה על שוויון כמעט מוחלט כשמרויאמה ניצח ארבע פעמים לעומת שלוש של אבה. אגב, שישה משבעת המפגשים הללו הלכו לניקוד זהב, עוד עדות לאיכות האדירה של שניהם. הפעם האחרונה שהם נפגשו הייתה לפני מעט יותר משנה, בגמר גראנד סלאם אוסקה, ואז אבה ניצח.
מיעוט התחרויות בעולם בגלל הקורונה והקרבה בין שני המתחרים בדירוג העולמי גרמה להתאחדות הג'ודו היפנית לקבל החלטה חסרת תקדים. הקרב ביניהם יתקיים בקומה השביעית באולם הראשי בקוקודאן ויועבר בשידור חי בטלוויזיה ובאינטרנט. שני הספורטאים יצטרכו לעבור בדיקת קורונה יום לפני הקרב ולאולם לא תתאפשר כניסה של יותר מ-15 אנשים.