המתעמלת האמנותית לינוי אשרם עשתה הערב (ראשון) היסטוריה, כשזכתה במדליית הזהב בתחרות הקרב רב היוקרתית והחשובה מכולן באליפות אירופה. במסגרת התחרות בקייב, אשרם הפכה למתעמלת הראשונה מאז 1997 שזוכה במעמד הזה, ולא מגיעה מרוסיה.
"אני מעכלת ולא מעכלת שאני עכשיו אלופת אירופה", סיפרה אשרם ל-ynet. "היה כיף מאוד לשמוע את ההמנון ומאוד התרגשתי, ואני באמת שמחה שהצלחתי לעלות את הדגל".
4 צפייה בגלריה
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב
גדולה מהחיים. לינוי אשרם על הפודיום
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב
עם מדליית הזהב
(צילום: EPA)
הייתה תחרות לא פשוטה, בטח אחרי תקופה ארוכה ללא תחרויות. "הייתה תקופה לא קלה אבל שמחה, שכולם מסביבי – הוועד האולימפי, איגוד ההתעמלות וספורט הישגי בווינגייט, כולם עזרו לי ונתנו לי את האפשרות להמשיך להתאמן ביחד עם המאמנת שלי איילת זוסמן. אני שמחה שהצלחתי להגיע לתחרות הזאת הכי מוכנה שיש, גם הרגשתי מוכנה וחיכיתי לה הרבה זמן".
את עלית לתרגיל האחרון וידעת כמה את צריכה למקום הראשון? "ידעתי בערך מה אני צריכה לקבל, אבל השתדלתי פחות לחשוב על הציון ויותר על איך אני עושה ומה אני עושה. אני שמחה שהצלחתי לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
אשרם בתרגיל החישוק
אשרם בתרגיל החישוק
אשרם בתרגיל החישוק
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אשרם בתרגיל האלות
אשרם בתרגיל האלות
תרגיל האלות
(צילום: AP)
בטח היו דפיקות לב מואצות כשראית את אותו הציון כמו הבלארוסית. "זה לא משהו שקורה כל יום. חיכיתי לתחרות הזאת והייתה כאן רמה מאוד גבוהה, פחות מסתכלת על המתחרות שלי, אנחנו העלינו בכל אימון את דרגת הקושי ושיחקנו עם זה, והצלחנו בסופו של דבר".
מה המאמנת איילת זוסמן אמרה לך לאחר התחרות? "היא לא בדיוק אמרה, יותר ככה קפצה עליי מאושר. שתינו התחבקנו והיינו כל כך מאושרות. בכינו ופחות דיברנו".
מי שעוד היה מאושר מהזהב, היה שר הספורט חילי טרופר שאמר: "לינוי אשרם הוכיחה שוב את יכולותיה המדהימות ואת רוחה המיוחדת, עם זכייתה באליפות אירופה בקרב רב בהתעמלות אמנותית. לינוי, אלופה אמיתית, כבשה שיא נוסף בקריירה. הישג זה מצטרף לרשימת הישגים משמעותית מהתקופה האחרונה בספורט הישראלי ואני גאה ונרגש לברך על כך. נמשיך לתמוך ולחזק את הספורט הישראלי".