כאשר איל ברקוביץ' התקשר לפני חודשיים לשגיא שיינר, יו"ר עמותת האוהדים "הכחולה" שרכשה את הפועל פתח תקווה, שגיא התרגש. "זה הפתיע אותי. מהר מאוד החלטנו להיפגש ולדון", אומר שיינר, 48, בנו של השופט הבינלאומי לשעבר יעקב שיינר.
כעבור חודשיים וחמש פגישות נחתם ההסכם. השבוע הראשון של ברקו במועדון נוצל לצפייה באימוני הקבוצה בהדרכת חיים שאבו במגרש האימונים בכפר-סירקין כדי לראות את השחקנים שאמורים למנוע את הצלילה לליגה א'.
4 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'. אתגר חדש
(צילום: עוז מועלם)
"מה שגרם לנו לשמוח זאת התשוקה שברקוביץ' מביא", ממשיך שיינר, ואיך ראה ברקוביץ' את החיבור? בדיוק כמו שמתארים בהפועל פ"ת, תשוקה. אתגר שנובע מהאופי שלו לעשות דברים בלתי צפויים, בתקווה שייתנו לו הרבה סיפוק. ויסללו לו מסלול חיבור לעתידו בניהול כדורגל. "אולי מהפועל פ"ת אגיע לנבחרת הלאומית", הוא התבטא בחצי חיוך וחצי (גם יותר מכך) רצינות.
ברקוביץ' מגיע לאם המושבות כשהוא כוכב טלוויזיה ורדיו. למקורביו אמר לא פעם: "לא שאני לא אוהב את מה שאני עושה באולפנים, אבל הכדורגל חסר לי". הוא בחן אפשרויות והחליט על הפועל פ"ת.
4 צפייה בגלריה
אייל ברקוביץ' במסיבת העיתונאים
אייל ברקוביץ' במסיבת העיתונאים
איל ברקוביץ' לצד היו"ר שגיא שיינר במסיבת העיתונאים בה הוצג
(צילום מסך)
קודם כל, הכבוד לשם הגדול של המועדון, עם חמש אליפויות בשנות ה-50 וה-60, עשה לו את זה. גם הזיכרון מנחום סטלמך, אולי גדול שחקני הפועל פ"ת בכל הזמנים, הוסיף לתשוקה. סטלמך ז"ל נפטר בספרד כעוזר מאמן הנבחרת של שלמה שרף בעת משימת ריגול אחרי נבחרת אוסטריה. ברקוביץ' היה אז אחד הכוכבים בנבחרת של שרף וסטלמך, ויש לו הרבה סנטימנטים וזיכרונות מ"ראש הזהב".

המטרה: להישאר בלאומית

בין הפרטנרים לשיחות טרם החתימה הוא פגש באבי יחיאל, מנכ"ל הפועל פ"ת, שותפו לקבוצת ה"גלקטיקוס" הכושלת של מכבי ת"א ב-2005. שיינר אומר שלפני ברקו היו להפועל פ"ת כמה אופציות, אבל כשברקוביץ' התקשר "לא היה קשה מדי להחליט", הוא מספר. מבחינת הפועל פ"ת, שאלת חילוקי הדעות בציבור לעתים על ברקוביץ' לא הייתה על הפרק. "עובדה שתגובות מצד האוהדים אנחנו שומעים פידבקים חיוביים בעיקר", אמר שיינר.
גם פוטנציאל הקהל של הקבוצה קרץ לברקוביץ'. שגיא שיינר אמר: "אם היינו במצב טוב מקצועית, היינו יכולים להביא 5,000 צופים למשחק. וזה רק חלק קטן ממספר האוהדים של המועדון".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
לקבוצה יש לא מעט קהל
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
ברקוביץ' גילה, בין היתר, גם אופק חיובי בקבוצה שעוברת תקופה גרועה במיוחד, יחסית למורשת המפוארת שלה ובכלל. בפגישה הראשונה עם השחקנים הוא אמר להם: "אתם שחקנים הרבה יותר טובים בהשוואה למצב שלכם בליגה". הוא בטוח בכך. בשיחות עם ההנהלה התלוצץ: "רוצה להחזיר לכם גם על הדאבל, אליפות וגביע, שעשינו, מכבי חיפה, בזמנו נגדכם ב-1991". האנשים שהיו אז באצטדיון רמת גן לא ישכחו את הניצחון של מכבי חיפה על הפועל פ"ת, 1:3, לאחר שמגן פ"ת גיא גת הורחק בדקה השנייה(!) בגלל פגיעה ב...איל ברקוביץ'. סוג של סגירת מעגל.
עבור הפועל פ"ת וההיסטוריה המפוארת שלה ירידה לליגה א' היא חציית קו אדום. ממועדון כדורגל שבתקופות הזוהר שלו, בתקופת המאמנים הזרים ובראשם ג'ק גיבונס המפורסם, חרט על דגלו את הסיסמה "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה", נשארה קבוצה שב-19 המשחקים עד כה הבקיעה רק 11 שערים. לא צריך להיות גאון כדי להבין שבמאזן כזה מתבקשת הבאה של חלוץ. יש כבר כמה מועמדים והמו"מים לגביהם מתנהלים.
4 צפייה בגלריה
אבי יחיאל. מאמין בברקוביץ'
אבי יחיאל. מאמין בברקוביץ'
אבי יחיאל. מאמין בברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה של המאמן חיים שאבו אין שמות מוכרים. השחקנים הבולטים הם: הבלם פז בן-ארי ששיחק בבני יהודה וגדל בפ"ת. השוער עומר כץ שהצליח בשנים הקודמות בבית"ר ת"א/בת ים, החלוץ המנוסה גל צרויה, שזאת הקדנציה השנייה שלו במועדון, נחשב כאחד הכוחות שיש ביכולתם להציל את הקבוצה. הזרים הם שחקן הכנף של נבחרת ליבריה טרנס טיסדל והקשר הברזילאי היגור וידאל. הנטייה בינתיים היא להשאיר את השניים.
בתום חמש הפגישות שהתקיימו בפרק זמן של חודשיים נחתם ההסכם בין ברקוביץ' למועדון. בין ההתחייבויות שלו, כפי שמדווחים ראשי פ"ת, הן לנסות ולהביא ספונסרים שישפרו את המצב הכלכלי. "הפעם מדובר רק בקבוצת הבוגרים ולא נגיעה במחלקות הנוער כי הוא צריך להיות ממוקד בדבר שחשוב לנו: לא לרדת ליגה". אומר המנכ"ל אבי יחיאל (41), ששיחק במועדון 7 שנים ורשם ארבע הופעות בנבחרת. יחיאל זכור כמי שהבקיע את השער המצמק מול אירלנד במסגרת קמפיין המונדיאל מול אירלנד, 2:2 בחוץ.
בהפועל פ"ת, מתברר, מעריכים מאוד את הטיפול של היריבה העירונית, מכבי, במחלקות הנוער ורוצים להצליח גם בצד הזה. "אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ומטפחים הישגיות במחלקת הנוער. קבוצת הנוער מועמדת לעלייה לליגת העל, וקבוצות הנערים נאבקות על אליפויות המחוז. בראש המחלקה עומד זאביק זלצר, מהמומחים הבולטים בארץ לנוער, ודורון רז. "זאת סיבה נוספת שברקו לא נדרש להיות מצוי בעתיד המועדון", אומר היו"ר שיינר.
ברקוביץ' יתחיל במסע שלו כמנהל מקצועי מול אחי נצרת, ושייינר בטוח: "איל הוא האיש הנכון במקום הנכון, כנראה שמשעמם לא יהיה".
פורסם לראשונה: 08:49, 16.01.21