גראנד סלאם תל אביב בג'ודו, שאמור להיפתח בעוד שבועיים (חמישי 18 בפברואר), היה בסכנת ביטול בשל הסגר בישראל, אולם אחר הצהריים הוחלט בישיבת הממשלה כי הוא יתקיים כסדרו. כ-800 ספורטאים מ-90 מדינות אמורים לנחות בארץ ולהשתתף בתחרות. כאשר כבר בשבוע הבא ראשי איגוד הג'ודו העולמי צריכים לנחות בישראל על מנת להכין את התחרות.
איגוד הג'ודו הישראלי והיו"ר משה פונטי עשו מאמצים גדולים וביחד עם שר הספורט חילי טרופר השיגו את האישור המיוחל בישיבת הממשלה. היו"ר פונטי עודכן כי התחרות תתקיים כסדרה.
2 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
אורי ששון. האירוע יתקיים?
(צילום: אורן אהרוני)
איגוד הג'ודו הישראלי חתם עם האיגוד העולמי על חוזה לארבע שנים, וכל שינוי של הרגע האחרון היה יכול לפגוע בהמשך אירוח תחרויות בינלאומיות בישראל בעתיד. כל המאמצים להזיז את התחרות לא הועילו כי בחודש הבא יתקיימו שני גראנד סלאמים נוספים ובאפריל תיערך אליפות אירופה. כך שאין תאריכים פנויים.
2 צפייה בגלריה
גראנד פרי
גראנד פרי
משה פונטי
(צילום: אורן אהרוני)
האיגוד העולמי קבע כללים נוקשים ודורש בדיקות קורונה לפני ההגעה ליעד, עם הנחיתה ובמהלך התחרות, וכן איסור על יציאה מהמלון והגעה לאולם התחרות בלבד, כאשר בכל האירועים האחרונים לא נרשמו הדבקות בנגיף.
"מדובר באירוע בינלאומי גדול עם חשיבות לאולימפיאדת טוקיו וכולם צריכים להירתם כדי שהוא לא יבוטל", מספר פונטי. "הבעיה הגדולה ביותר שלנו כרגע היא אישור כניסת הספורטאים. היינו לא מזמן בקטאר ובצ'כיה בתחרויות שהתקיימו בזמן שבמדינות האלה היו אלפי נדבקים ביום וסגרים. עדיין הם הצליחו לקיים בהצלחה גדולה את התחרות ואין שום סיבה שזה לא יקרה גם כאן".