מכבי ראשון לציון רחוקה משחק אחד בלבד מזכייה מספר 16 באליפות המדינה. הצהובים ניצחו הערב (שני) 22:24 את הפועל ראשון לציון בדרבי בבית מכבי ועלו ליתרון 0:2 בסדרת גמר הפלייאוף.
אחרי הניצחון המוחץ 21:32 במשחק הראשון ביום שישי, ניצחון נוסף של מכבי ראשון לציון במשחק הבא בנחלת יהודה יעניק לה סופית את התואר. תיקו או ניצחון של האדומים יוביל את הסדרה למשחק רביעי.
2 צפייה בגלריה
איוואן קראצ'יץ' זורק לשער
איוואן קראצ'יץ' זורק לשער
איוואן קראצ'יץ' זורק לשער
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
השחקנים של ג'ו מתתיה התקשו הערב מול הפועל, שאף הוליכה במרבית דקות המחצית הראשונה, אבל פינאלה נהדר שלהם מאמצע המחצית השנייה העניק להם את הניצחון. ברנקו קנקרש וירמי סידי בלטו עם 5 שערים, ניב פישלוביץ סיפק הצגה נוספת בין הקורות.
לפני המשחק נערך טקס פרידה מרגש מיואב נאמן, ששיחק 24 שנים במדים הצהובים של מכבי - והוביל את הקבוצה לזכייה ב-9 אליפויות, 8 גביעי מדינה ו-3 דאבלים לפני שפרש בסיום העונה שעברה.
2 צפייה בגלריה
יואב נאמן
יואב נאמן
יואב נאמן
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
שחקני עבר מפוארים של המועדון ששיחקו עם נאמן ברגעים הגדולים חלקו לו כבוד, ביניהם יוליאן סטראט, גל אברהם, מודי סורדו, נועם רויטר, תומר רום, דורון בן עטיה, תום מטלון, דובי ישועה, ג׳ו מתתיה, תומר יזרעאלי, אריאל רוזנטל, עמיר לנגליב, חן בירנבאום, דוד עמר, דור גבע, עמית סטלמן, שחר הבר, ולדי קופמן ועומר גרא.
החולצה מספר 3 נתלתה בגג האולם, סרט עם רגעי השיא שלו לאורך הקריירה הוקרן, ונאמן זכה לתשורות מראשי מכבי ראשון לציון בהווה ובעבר - יוסי גבע, ראול סרוגו ואריק אלקלעי - והמאמן גלעד מאור, ממכבי ישראל (יו"ר אגף הספורט נאור ברכל) ומראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך.
כבשו למכבי ראשל"צ: ירמי סידי וברנקו קנקרש 5 כ"א, איוון קראצ'יץ', שרון שלם ואמיר שניידר 4 כ"א, דור קלדרון 2. ניב פישלוביץ סיים עם 16 עצירות מ-38 זריקות ב-42 אחוז.
כבשו להפועל ראשל"צ: סטפן איליץ' 6, מילוש בואישיץ' ודליבור סוקיץ' 5 כ"א, שי נתן, רז בן דוד וטל הרשקוביץ 2 כ"א. תום שם טוב סיפק 14 עצירות מ-36 זריקות ב-39 אחוז.
מאמן מכבי, ג'ו מתתיה: "משחק פלייאוף טיפוסי כמו בימים הטובים. יש לנו ענף מדהים שהכל יכול לקרות בו וזה כיף גדול. זה לא היה איכותי, רחוק מזה. אבל יש פה שני מועדונים ענקיים וזה כיף. ראיתם כמה קשה כל משחק וכל גול. מפתחות לשישי? תנו לי להנות 24 שעות. יש לנו חוק כזה בפלייאוף שאם מנצחים אז מבסוטים 24 שעות, ואם מפסידים אז עצובים".
מאמן הפועל, עידן מימון: "עשינו את העבודה הגנתית, זה היה הסקור שרצינו להביא את מכבי. אבל כשאתה לא מבקיע ולא מגיע להזדמנויות, אז אי אפשר לנצח. לא הגענו למצבים ולא שמנו את הכדור ברשת. כשאתה באחוזי הבקעה נמוכים אז אתה בבעיה. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים כי הם באו עם רוח לחימה, הם נתנו את הדם. זה לא היה מספיק. שישי? עכשיו זה לא הזמן, עכשיו נלך הביתה וננוח. נראה את הווידאו, ננסה לראות מה צריך לתקן".