שייטת הלייזר הישראלית, שי קקון, הבטיחה היום (רביעי) את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו שלושה ימים לפני סיום התחרות. הקווטה הובטחה מכיוון שקקון נכנסה לבית הזהב ואיתה רק נציגה אחת נוספת המתמודדת על שתי הקווטות המוענקות בתחרות.
ההישג של שי והשתתפות שלה במשחקים האולימפיים צריכים לקבל אישור של הוועד האולימפי הישראלי, כיוון שטרם השיגה את הקריטריון הישראלי.
1 צפייה בגלריה
שי קקון
שי קקון
שי קקון
(צילום: איגוד השייט)
ארז אליהו, המאמן את קקון: "ההישג שהובטח היום הוא מאוד משמעותי עבור שי, אבל הוא לא סיום הדרך. יש לנו עוד שלושה ימי תחרות בהם שי צריכה לתפקד ברמות הגבוהות ביותר. בכל מקרה מדובר בגאווה גדולה והישג מדהים, הן עבור שי והן עבור השייט הישראלי".
קקון, בת ה-18, ממועדון שדות ים, רק החלה את קריירת הבוגרים שלה לאחרונה וזו בסך הכל התחרות השנייה בה היא משתתפת מחוץ לסבב הנוער. קקון זכתה במספר מדליות בתחרויות הנוער, כשהמשמעותית מביניהן היא המקום השלישי באליפות העולם לנוער של World Sailing ב-2019.
התחרות בווילאמורה נפתחה מצוין לשייטת הישראלית עם תוצאות של מקומות 3 ו 7 ביום השיוטים הראשון ומקומות 7 ו- 26 ביום השני. היום נחלשה מעט קקון, אך על אף היום הלא מוצלח, סיימה במקום 19 הכללי, אשר הבטיח לה את ההשתתפות בבית הזהב.