זהו טור על שליטה צהובה שהחלה במהפכה זרה, והדגימה לכל האוהדים, השחקנים, המאמנים, אנשי התפעול, התקשורת, מנכ"לי הקבוצות וראשי המועדונים, מהי הדרך לעשות את זה הכי נכון שאפשר.
מכבי ת"א היא הסמן הימני של כל הקבוצות בליגה המקצוענית הישראלית. היא זו שמכתיבה מהלכים בתוך ומחוץ למגרש. היא כל כך דומיננטית, שאנחנו האוהדים מקבלים כל הישג חסר תקדים שלה כמשהו שבשגרה, כמשהו מתבקש, וככזה שאילולא היה מושג, היה נחשב לאכזבה. זו העוצמה במותג הזה ובווינריות הזו שנקראת להיות "מכביסט". זה מה שמסמל את הטופ של הטופ, הקרם דה לה קרם שבלהיות מקצוען – תן לי את הדרך הכי קשה ואבחר בה, תן לי ללכת נגד כולם ואנצח. זו המשמעות של "מכביסט".

1 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

המכבים מת"א שולטים ביד רמה בכדורגל הישראלי בעשור האחרון: חמש אליפויות, לא מעט סגנויות, גביעים, דאבל, ליגה אירופית, ליגת אלופות, מאמנים שקופצים כמה מדרגות לרמות הגבוהות של הכדורגל האירופי לאחר תקופה קצרה במועדון, ועוד המון הישגים שספק אם יישברו בעשורים הקרובים, או בכלל. לא משנה מיהו המאמן, מיהם השחקנים או מי הכוכב התורן בהרכב זו התרבות, המכונה המשומנת שיודעת לייצר את המוצר הכי טוב גם כשיש תקלות לאורך פס הייצור. אני חושב שכדאי כעת להתרכז בכתיבת דפי ההיסטוריה, להבין מה נעשה בעשור האחרון ולעשות את אותו הדבר בעשור הקרוב, פשוט כי זה מצליח.
אני רואה את הכל מרחוק, מחוץ לישראל, ופשוט נהנה לראות איך הדור הממשיך שלי, דור האוהדים הצהוב הבא, זה שמעולם לא קנה וגם אין לו חולצה אדומה אחת בארון, נהנה מתצוגות כדורגל אדירות בכל פעם מחדש. נותר לי כעת רק לקנא בהם, כי אצלי הילדות הייתה שונה. הייתי מגיע לבית הספר ביום ראשון אחרי הפסד בדרבי או בחיפה ומקבל על הראש מהחברים האדומים והירוקים שישבו בשולחן לידי. מה שנצרב כעת אצל ילדיי זה DNA של ווינריות ללא גבולות, שלא משנה מה קורה, אתה תמיד רוצה להיות זה שכולם מסתכלים עליו מלמטה. זה חינוך למצוינות ושאיפה להיות הטוב ביותר.
אז תודה לך מכבי על תקופה נהדרת, הלוואי שזה רק ימשיך כך!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני