איזה חצי גמר מרתק קיבלנו בין איטליה וספרד. לקראת המשחק בין שתי המעצמות החלטתי לחזור בזמן לשנת 1994, אז נערך המונדיאל בארה"ב. נחתתי היישר אל רבע הגמר בין שתי הענקיות שנפגשו באצטדיון פוקסבורו במסצ'וסטס.
הימים הם ימי התהילה של גאון הכדורגל רוברטו באג'יו, שרק ארבע שנים קודם לכן נמכר ליובנטוס בסכום שיא עד אז, 19 מיליון דולר. בדקה ה-35 הניף דינו את רגלו ושיגר כדור אדיר מ-30 מטרים לחיבורים. הספרדים חיכו בסבלנות עד הדקה ה-75, כאשר חוסה לואיס קמינרו בעט בחצי יעף מתוך הרחבה, והכניע את השוער האיטלקי הקשוח ג'אנלוקה פגליוקה.
1 צפייה בגלריה
רוברטו באג'יו אחרי החמצת הפנדל בגמר מונדיאל 1994
רוברטו באג'יו אחרי החמצת הפנדל בגמר מונדיאל 1994
באג'יו אחרי החמצת הפנדל בגמר מונדיאל 1994
(צילום: getty images)
נבחרת ספרד של הימים ההם כללה שמות אדירים כמו כמו השוערים סנטיאגו קניסארס ואנדוני זוביזרטה, פרננדו היירו, קמינרו, לואיס אנריקה ופפ גווארדיולה. באותו משחק מותח דווקא האיטלקים יצאו עם ידם על העליונה. בדקה ה-88 ג'וזפה סיניורי מסר לבאג'יו, שעבר את השוער הספרדי – ומזווית לא פשוטה הרשית וקבע 1:2. איטליה הגיעה עד לגמר, אך לבסוף נכנעה לברזיל הגדולה בדו קרב פנדלים, כאשר אותו באג'יו החמיץ את הפנדל האחרון והפך לגיבור הטראגי של הטורניר.
הפעם, אם איטליה תשכיל לנצח את הספרדים, היא כבר לא תיתקל במשוכה כל כך גבוהה, ובהחלט נראית כרגע המועמדת ללכת עד הסוף. אז הכוכב הגדול היה באג'יו, הפעם יהיו אלה מנואל לוקאטלי, לורנצו אינסינייה וצ'ירו אימובילה שיכולים לשחזר את ימי התהילה של האיטלקים, ולהשיג זכייה שנייה באליפות אירופה, כשהראשונה הייתה אי שם ב־1968.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.