5. גולדן סטייט ווריורס - דווין ואסל (פלורידה סטייט)

אתם יכולים לסמוך על בוב מאיירס שיבצע את הבחירה הכי טובה בדראפט. מבין המון כישרונות צעירים עם פוטנציאל לא לגמרי ברור, ואסל הוא הבחירה הבטוחה בעיניי. שחקן הכנף הצעיר הוא אתלט נהדר שהראה מגוון של ארסנל התקפי עם היכולת לחדור לצבע, ליצור את הזריקה לעצמו ויד נהדרת מחוץ לקשת (יותר מ-41% משלוש). אחד השומרים הטובים ביותר בדראפט, איי-קיו נהדר ועירנות שמסייעת לו לבצע את ההחלטה הנכונה ולסכל את המהלך של היריב. עוזר מצוין בהגנה, מוצלח גם באחד על אחד ומסוגל לשמור על שלוש עמדות. hustle זו מילת המפתח כשמדובר בהגנה שלו - וזה בדיוק מה שחסר לווריורס לקראת העונה הבאה.
עד שיפתח את המשחק ההתקפי שלו, מדובר בשחקן משלים שמסוגל לקלוע את השלשה הפנויה ולהוות צלע הגנתית חשובה. אם יקבל את מירב הדקות שלו עם שחקני הספסל (אחד מהספסלים הגרועים בליגה), יוכל למצוא את עצמו במצב שבו הרבה מהעול ההגנתי וההתקפי נופל עליו, וככה יתקשה להתפתח וללמוד את המשחק בצורה הנכונה. בנוסף, צריך להעלות מסת שריר בשביל לכפר על מוטת הידיים הקטנה שתמנע ממנו מלהפוך למגן ורסטילי.

2 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן. הייז דומה לו?
(צילום: AP)

6. אטלנטה הוקס - קיליאן הייז (אולם, גרמניה)

הייז הוא פליימייקר נהדר, גם בתוך הפיק אנד רול, עם היכולת לבצע את המסירה המדויקת וגם כשמדובר במציאת שחקנים שנעים בלי הכדור, ניהול המשחק הוא המעלה החזקה ביותר שלו. הגארד הצרפתי-אמריקאי בן ה-18 הספיק כבר לזכות בתואר ה-MVP של אליפות אירופה עד גיל 16 ב-2017 כאשר הוביל את צרפת לזכייה, ועושה רושם שהוא לא מפסיק להשתפר מאז. אמנם כשמדובר בקאץ' אנד שוט יש לפוינט גארד הצעיר במה להשתפר, אבל מגוון התנועות אותן הוסיף להתקפה שלו, הסטפ בק והסייד סטפ סטייל ג'יימס הארדן, מראים פוטנציאל התקפי בלתי מוגבל. קיליאן נראה בדיוק כמו מה שהספסל של אטלנטה צריך לרגעים שטריי יאנג לא על המגרש - שחקן שמסוגל לנהל התקפה, עם פוטנציאל להיות סקורר שלא מפחד לסיים דרך מגע בצבע וללכת לקו. הוא גם שחקן דינמי מאוד בהגנה עם ידיים אקטיביות, שמסוגל להתפתח לשחקן הגנתי נהדר.
אבל הייז לא יממש את הפוטנציאל ההתקפי שלו כל עוד ימשיך להישען על יד שמאל מבלי לפתח את יד ימין. ישנן מסירות וזוויות שקשה לו לבצע בצורה טובה עכשיו, כיוון שהוא כל כך דומיננטי עם השימוש ביד החזקה, ואם ניקח בחשבון את האתלטיות שלוקה בחסר אלו פקטורים שימנעו ממנו להיות סקורר אפקטיבי בליגה הטובה בעולם.

7. דטרויט פיסטונס - טייריס הליברטון (מכללת אייווה סטייט)

טייריס הוא פליימייקר גאוני, גם בפיק אנד רול, עם היכולת לתזמן את המסירות שלו בצורה מדויקת ולמצוא שחקנים שנעים בלי הכדור אל מחוץ לקשת או עושים תנועה לעבר הטבעת - וגם במגרש הפתוח. קלע מעל 40% מהשלוש ומסוגל לזרוק גם מקאץ' אנד שוט וגם ישירות מהכדרור, לא מפחד לסיים בצבע, מה שמראה על פוטנציאל להיות סקורר אמיתי. הסקאוטים מתלהבים מהדברים שלא מופיעים בסטטיסטיקה: מהתנועה הנכונה ברוטציות בהגנה ועד למסירה החכמה בהתקפה. הליברטון עושה רושם של שחקן שתמיד בשליטה ותמיד עם רגל על הגז. דטרויט תנסה לשלב את הליברטון עם עוד שחקן צעיר שרק משתפר מרגע לרגע בדמות כריסטיאן ווד. התקווה היא שדרק רוז ובלייק גריפין ידריכו אותם.
יש לציין שהאחוזים הטובים של הליברטון משלוש נובעים מהעובדה שהוא לוקח קצת יותר משלוש זריקות מחוץ לקשת למשחק. תוסיפו לכך את הזריקה המוזרה שלו, נוקשה ולא זורמת, וה-69% מהעונשין בעונת המכללות, וקיבלנו מתכון שיכול להיגמר רע מבחינת השחקן הצעיר.

2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)

8. שיקגו בולס - דני אבדיה (מכבי ת"א, ישראל)

אבדיה הוא כנראה השחקן הכי ורסטילי שנשאר לשיקגו על הלוח בסימולציה הזו. הפוינט פורוורד תוצרת ישראל יכול להתפתח בסביבה הנכונה לשחקן משלים שיכול להיכנס לכל חמישייה בליגה ולשפר אותה. הוא שחקן הגנתי טוב עם פוטנציאל להיות מצוין, עם חושים חדים לחטיפות וידיים ארוכות, ואם יעלה את מסת השריר יוכל להפוך לשחקן הגנה מצוין ולכפר על האורך והגובה שחסרים לו מול הפורוורדים בליגה. מבחינה התקפית הוא מעולה בפיק אנד רול כפליימייקר, והראה את הנכונות לבצע את המסירה הנכונה או לתקוף את הטבעת באכזריות (תשאלו את ג'יג'י דאטומה). אבדיה מתגבש להיות שחקן שחובבי האנליטיקה ב-NBA יאהבו, שכן הוא מקפיד לתקוף את הטבעת ישירות או לזרוק מחוץ לקשת, תכונות שיעזרו לו להיות אפקטיבי. אבדיה יוסיף לשיקגו את מה שהיא זקוקה לו, פליימייקינג בהתקפה המבולגנת של ג'ים בוילן ואינסטינקטים הגנתיים טובים.
בכדי לקבל דקות ולצבור ניסיון בליגה, אבדיה חייב לעבוד על הזריקות משלוש ומהעונשין. הזריקה עצמה נראית טוב, אך נראה שלוקח לו מאית שנייה יותר מדי לסדר את הכדור בידיים מהתפיסה והוא לא הצליח לשמור על עקביות העונה. במקרה של אבדיה, מדובר בשחקן צעיר עם כישרון רב, אבל רוב היכולות שלו במשחק עדיין לא מפותחות מספיק אלא רק בגדר פוטנציאל. הוא יצטרך זמן ופרנצ'ייז שיבטח בו לבנות אותם. לא בטוח שימצא את המקום הזה בשיקגו, שהראתה חוסר יכולת לפתח את הכישרונות הצעירים שלה בשנים האחרונות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.