כבר במחזור השלישי של הליגה האיטלקית ייפגשו יובנטוס ונאפולי לקרב מסקרן במיוחד - כשהמץ'-אפ הגדול יתרחש דווקא על הקווים. מצד אחד ג'נארו גאטוזו, משחקני העבר היותר חמי מזג שהיו בכדורגל. מן הצד השני, בהופעת בכורה כמאמן, אנדראה פירלו. "המאסטרו" היה שחקן שקט וקר רוח, ההפך הגמור מיריבו.
שני השחקנים שיתפו פעולה שנים רבות במילאן, והרכיבו את חוליית הקישור מהטובות שנראו בכדורגל, יחד עם קאקה וסיידורף. מי שהנהיג את קבוצה זו היה קרלו אנצ'לוטי, בקדנציה הטובה בקריירת האימון שלו - שתי זכיות בליגת האלופות בטווח של ארבע שנים (ובאמצע גמר נוסף מול ליברפול) הביאו אותו למעמד של מאמן מהשורה הראשונה בכדורגל העולמי. אנצ'לוטי, שלמד את רזי המקצוע מאריגו סאקי, היה דמות להשראה בקרב רבים מחניכיו, ובכך גידל דור חדש של מאמנים בכדורגל העולמי.

1 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
(צילום: gettyimages)

גאטוזו הוא אחד המוצלחים שבהם. מערכת היחסים בין השניים הייתה מצוינת, ואנצ'לוטי כתב לו במכתב לכבוד יום הולדתו ה-40: "על המגרש היית הלוחם שלי, זה מה שתמיד הערצתי בך, היכולת להגיע למטרות שלך למרות העובדה שהטבע לא בירך אותך במתנות טכניות נהדרות. היית הנשמה של מילאן ההיא".
פירלו נבחר למאמן יובנטוס חרף העובדה שלא ניהל משחק אחד מימיו. בהנהלת יובה כנראה קיבלו את ההחלטה על סמך יכולות המשחק המצוינות שהיו לאיטלקי, אך הוא טוען שאת הקרדיט לכך יש לתת לאנצ'לוטי. פירלו אמר לא פעם שהמאמן שינה לו את הקריירה בכך ששינה את תפקודו במגרש, והציב אותו בעמדה קדמית יותר. אנצ'לוטי אף שקל לקחת את פירלו כעוזרו כאשר היה מועמד לאימון נבחרת איטליה ב-2018.
שחקנים נוספים ששיחקו באותה מילאן הפכו למאמנים כוללים את פיליפו אינזאגי, שהעלה את בנוונטו לסרייה א' ובכך הבטיח כי יתקיים דרבי משפחתי העונה, בינו לבין אחיו סימונה מלאציו; אלסנדרו נסטה שהיה רחוק משחק אחד מעלייה לליגה הראשונה עם פרוזינונה; אנדריי שבצ'נקו שמוליך את נבחרת אוקראינה משנת 2016; קלרנס סיידורף שהיה על הקווים במילאן וכעת הוא מאמן נבחרת קמרון. כולם למדו ממאמנם האיטלקי, וכעת הם מעבירים את הידע הלאה לדור הבא.
בביוגרפיית סיכום הקריירה שעוד תיכתב על אנצ'לוטי, אני מניח שיוקדש פרק או שניים לאותה מילאן של שנות ה-2000. יסופר על החיבור בין השחקנים, הסיפורים המעניינים מתוך חדר ההלבשה שהיה מפוצץ באגדות, וייתכן גם על השפעת האימון על אותם שחקנים שהפכו למאמנים. בינתיים, בשביל לוודא שהצליח, יוכל אנצ'לוטי, כיום מנג'ר אברטון, להדליק את הטלוויזיה וליהנות מהמאמנים החדשים שהוא עצמו גידל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.