אתחיל בכך שאני אישית מאוד מעריך את עודד קטש כמאמן וכאיש כדורסל, וחושב שרשם הישגים מאוד יפים לאורך הקריירה שלו, בין אם בנבחרת ישראל ובין אם בגלבוע/גליל או באילת. אבל אחרי הכישלון הגדול מול בורגוס ברבע גמר ליגת האלופות עולה השאלה האם מדובר במאמן הנכון להפועל ירושלים בשלב הזה. לפחות לדעתי – התשובה שלילית. הבעלים אייל חומסקי בעצמו אמר שאם הקבוצה לא תזכה במפעל אז מבחינתו זה כישלון.
אפשר לתרץ את ההפסד לספרדים בפציעה של ג'ייקובן בראון או בערב מזעזע של תמיר בלאט, או בקורונה שמפריעה לרצף האימונים ולחיבור בין השחקנים. הכל נכון, אבל זה לא מסביר למה ירושלים ביזתה את עצמה האחרון והובסה בכמעט 30 הפרש, לכן ההאשמה נופלת על קטש, ולדעתי הוא צריך ללכת הביתה.
1 צפייה בגלריה
אלכס רנפרו מול תמיר בלאט
אלכס רנפרו מול תמיר בלאט
אכזבה ענקית. אלכס רנפרו מול תמיר בלאט
(צילום: Basketball Champions League)
יש שיגידו שבשנה שעברה וללא הקורונה קטש וירושלים כנראה היו זוכים להניף את הגביע, או לפחות מגיעים רחוק יותר, מה שאולי נכון אבל לא רלוונטי. קטש הוא לא המאמן הנכון להופעל ירושלים כי הוא פשוט לא עומד בלחץ של מועדון בסדר גודל הזה. הוא נכשל בקדנציה הראשונה שלו, וממשיך להיכשל גם בזו הנוכחית. אז נכון שהוא לקח את גביע המדינה פעמיים ברציפות, אבל ברגעי הכרעה גדולים, כולל אליפות, הוא נכשל פעם אחר פעם. ראינו את זה בעונה שעברה, כשעם סגל הכולל שחקנים מצוינים כמו ג'רמי פארגו, ג'יימס פלדין, סולימן בריימו, תמיר בלאט ובר טימור (שסוספל ללא שום הסבר מקצועי הגיוני) ירושלים הודחה על־ידי מכבי ראשל"צ הצנועה.
ראינו את זה גם ביום רביעי האחרון מול בורגוס, כשהקלע המוביל של הקבוצה היה בכלל שחקן שהוחתם רק לליגת האלופות, או כשבלאט וטאריק פיליפ נראו כמו הצל של עצמם, או כשעידן זלמנסון בקושי שיחק ואדם אריאל בקושי נגע בכדור.
השנה, בניגוד לעונה שעברה, קטש פשוט לא בנה סגל מספיק טוב (לפחות נכון לעכשיו). לדעתי הוא צריך לאמן במועדונים קטנים יותר, שם הלחץ פחות גדול והדרישות פחות גבוהות, כמו גלבוע/גליל, אותה הוביל לאליפות בלתי נשכחת. אם ירושלים רוצה לחזור לאיים על אליפות בשנים הקרובות, עודד קטש הוא לא המאמן בשבילה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.