לכל אליפות שזוכה בה קבוצה, יש פנים: דמות שעליה חושבים מיד כשנזכרים באותה עונה שהסתיימה עם התואר הגדול. אבל האליפות הזו של מכבי חיפה מעט שונה. אין דמות אחת שמאפיינת אותה.
כשלוקחים בחשבון שהיא מגיעה אחרי עשור ללא אליפות, חייבים להיות בה גם כמה כאלה שליוו את המועדון לאורך השנים הפחות טובות, עד שהגיעו למנוחה ולנחלה. במקרה של מכבי חיפה לא מדובר רק בשחקנים אלא גם באנשי מפתח אחרים. הנה הבולטים שבהם – גיבורי האליפות של מכבי חיפה.
11 צפייה בגלריה
חזיזה, בכר, לביא, שחר
חזיזה, בכר, לביא, שחר
חזיזה, בכר, לביא, שחר
(צילום: עוז מועלם, אורן אהרוני)
11 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)

נטע לביא

הקפטן, מניף הצלחת, הוא גם הראשון בחבורה. שחקן בית של מכבי חיפה וכנראה גם השחקן היציב ביותר שלה. שינה עמדה עם הגעת ברק בכר, עבר לשחק קדימה יותר בקישור, והראה בעקבות כך מגוון יכולות נוסף על אלו שכבר היו מוכרות. שיחק הכי הרבה דקות בקבוצה העונה, אפילו יותר מהשוער ג'וש כהן, ולמרות שקיבל הצעת ענק מרוסיה באמצע העונה כיבד את בקשת המועדון להישאר כדי לזכות באליפות. הוא זכה ויכול להיות שיתקדם למועדון מכובד בחו"ל.
המספר הנוסף: ללביא יש 100 הופעות במכבי חיפה בשלוש העונות האחרונות, שיאן ההופעות של הליגה באותה תקופה.
11 צפייה בגלריה
 נטע לביא
 נטע לביא
נטע לביא
(צילום: עוז מועלם)

יעקב שחר

זה לא היה עשור לבעלים בהקשר של מכבי חיפה, כולל מחאות אוהדים, אבל בעל הבית הוותיק ביותר בכדורגל הישראלי רושם עוד אליפות, חודש לאחר שחגג את גיל 80. שחר היה יכול להמשיך ללא שינויים גדולים מהעונה שעברה, אבל החליט להחליף את מרקו בלבול בברק בכר והבהיר בכך שיסתפק רק באליפות. השאלה האם מכבי חיפה הייתה צריכה להחתים את עומר אצילי תישאר שנויה במחלוקת, כנראה לעד, אבל מקצועית הצעד הזה עזר לקבוצה לזכות באליפות.
המספר הנוסף: אליפות מספר 9 לשחר, הבעלים עם הכי הרבה אליפויות בישראל.
11 צפייה בגלריה
יעקב שחר מרוצה
יעקב שחר מרוצה
יעקב שחר מרוצה
(צילום: עוז מועלם)

דולב חזיזה

לדעת רבים מדוב בשחקן העונה. גם חזיזה לא האמין שתוך פחות משנתיים יגיע מבני יהודה למעמד הזה. כל התקפה עוברת דרכו, כל כדור שיוצא מהרגל, בעיקר המסירות, הופך לסכנה ממשית ליריבה. חזיזה כבש שמונה פעמים העונה, הוסיף שבעה בישולים והראה לב גדול לאורך כל הדרך. היריבות לא אוהבות את ההתנהגות שלו לפעמים, דבר שבחיבור עם אופיו הלוחמני רק מעצים את אהבת האוהדים הירוקים אליו.
המספר הנוסף: הופעת הבכורה שלו בליגת העל הייתה במדי בני יהודה שניצחה 0:3 את...מכבי חיפה (עונת 2015/16).
11 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה. אהוב האוהדים הירוקים
(צילום: עוז מועלם)

בוגדן פלאניץ'

בעשור שחלף ללא אליפות, הייתה למכבי חיפה בעיה קבועה – ההגנה – ופלאניץ' הוא זה שסידר אותה. הוא הגיע לישראל מרומניה עם המון ניסיון, ביטחון - ובעיקר חכמת משחק. בהתחלה היו כאלה שלא התלהבו, כפי שקורה עם לא מעט זרים חדשים בכדורגל הישראלי, אבל לאחר התאקלמות קצרה הפך פלאניץ' לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. יש לו מניות גם בשידרוג הבלם שלצידו, עופרי ארד.
המספר הנוסף: הופיע ב-30 משחקי ליגה וכבש ארבעה שערים. ב-15 מהמשחקים בהם שיחק, חיפה לא ספגה.
11 צפייה בגלריה
פרץ מול פלאניץ'
פרץ מול פלאניץ'
פלאניץ' סוגר את דור פרץ. ייצב את ההגנה
(צילום: עוז מועלם)

ברק בכר

בגיל 41 בלבד, חוגג ברק בכר אליפות רביעית ולכולם ברור שמדובר במאמן הבכיר ביותר כיום בכדורגל הישראלי. בכר והצוות הרחב שלו הכניסו אופי חדש למועדון (בעיקר במשחק העונה בבלומפילד בו חזרה הקבוצה מפיגור שני שערים מול מכבי ת"א), הוסיפו התמקדות באספקטים כמו מצבים נייחים וניתוח היריבות, ובעיקר הביאו ווינריות עצומה. זו לא האליפות האחרונה בקריירה של בכר.
המספר הנוסף: בחמש שנים - מאי 2016 עד מאי 2021 - ארבע אליפויות. אין עוד מקבץ כזה למאמן בכדורגל הישראלי.
11 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. לא האליפות האחרונה שלו
(צילום: עוז מועלם)

ג'וש כהן

כשכהן הגיע לישראל כשוער מחליף היו רבים שזלזלו בעולה החדש, אבל את השנה השנייה בחיפה הוא סוגר כשוער הטוב בליגה, כזה שאם רק היה אפשר טכנית - גם היה עומד כבר עכשיו בשער של נבחרת ישראל. כהן רשם לא מעט הצלות גדולות, כולל בדקות האחרונות של המשחקים, אבל מספיק להסתכל על מאזן הפנדלים שלו כדי להבין איזו עונה עצומה הייתה לו: מתוך חמישה פנדלים שנבעטו למסגרת שלו הוא עצר לא פחות מארבעה.
המספר הנוסף: לראשונה בהיסטוריה, שוער של מכבי חיפה עוצר ארבעה פנדלים בעונה.
11 צפייה בגלריה
ג'וש כהן הודף פנדל
ג'וש כהן הודף פנדל
ג'וש כהן הודף פנדל. 80 אחוזי הצלחה מטורפים במלאכה הזו
(צילום: אורן אהרוני)

סאן מנחם

בקיץ האחרון היה סאן מנחם עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. הוא היה אחרי עונה בינונית ומכבי חיפה השיבה את טאלב טוואטחה. כשנשאר לבסוף, מנחם היה על תקן המגן השמאלי המחליף. לא לזמן רב. בכר האמין בו מהרגע הראשון והמגן סיפק את עונת השיא בקריירה שלו עם ארבעה שערים וחמישה בישולים. בזמן הזה הוא גם תפס את מקומו של טואטחה כמגן השמאלי הפותח של נבחרת ישראל, וזה אומר לא מעט על העונה שהייתה לו.
המספר הנוסף: למרות צירוף טאלב טואטחה באוקטובר, מנחם הפסיד רק משחק אחד (הכי מעט יחד עם אבו פאני).
11 צפייה בגלריה
סאן מנחם
סאן מנחם
סאן מנחם. דחק את טוואטחה גם מהרכב הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)

עומר אצילי

לא מעט אוהדי חיפה לא רצו לראות את אצילי בקבוצה, חלקם עדיין חושבים שהייתה טעות מוסרית להחתים אותו, אבל לא משנה באיזה צד אתם, אפשר להסכים שמקצועית נטו, בניכוי כל מה שמסביב (ולא שאפשר באמת "לנכות" עניין כזה), אצילי הוא אחראי ישיר לאליפות. עשרה בישולים בחצי עונה, כל כדור חופשי הפך לחצי שער, עזרה להגנה ומה לא. אחרי פתיחת עונה שבה עתידו ככדורגלן לא היה ברור, עכשיו נדמה שאצילי יישאר כשחקן מוביל במכבי חיפה לעוד זמן רב.
המספר הנוסף: מלך הבישולים של הקבוצה (והליגה כולה) עם עשרה, והגיע רק בינואר.
11 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי. התרומה המקצועית לא שנויה במחלוקת
(צילום: אורן אהרוני)

ניקיטה רוקאביצה

החודשיים האחרונים שבהם כבש רק שער אחד ונראה לא חד ולא מדויק, קצת טישטשו את מה שקדם להם - אבל אסור לשכוח את החצי הראשון המדהים של העונה שסיפק רוקאביצה. הוא כבש 16 שערים בתקופה הזו, מה שיספיק לו כדי להיות מלך השערים, למרות הנסיגה ביכולת. בסופו של דבר הוא סיים את העונה עם 19 שערים, כולל אחד הערב. במשחקים רבים הייתה היכולת שלו להפוך מצב מזערי לשער מהסיבות העיקריות לשמירה על המקום הראשון - שנשמר בהמשך על ידי הגיבורים האחרים של האליפות עד לסיום העונה.
המספר הנוסף: עד מחצית העונה (מחזור 18), כבש 16 מ-17 השערים שלו ב-2020/21 (94 אחוזים).
11 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה מול אריק ינקו
ניקיטה רוקאביצה מול אריק ינקו
חצי עונה ראשון יוצא דופן. רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)