רק בתחילת חודש מאי הקודם, גולדן סטייט נראתה על גג העולם. הווריורס החזיקו בשתי אליפויות רצופות (ו-3 בארבע שנים), כשהם הפייבוריטים הברורים לזכות בשלישית ברצף. אם זה לא הספיק, אז נראה היה שיש להם סיכוי טוב לשמור על הסגל הקיים, להמשיך להיות החזקים בליגה בשנים הבאות, ואולי אפילו לזכות בארבע אליפויות ברצף, הישג שהושלם רק פעם אחת בהיסטוריה. אך תוך זמן קצר, הכל התפרק. דוראנט נפצע נגד יוסטון, חזר לגמר וקרע את גיד האכילס. במשחק הבא, בו הווריורס הפסידו את האליפות, קליי תומפסון קרע רצועה בברך וגמר את העונה הבאה לפני שהחלה. בתום העונה, דוראנט כמובן עזב לברוקלין, וימים ספורים בתוך העונה האחרונה, קרי שבר את היד (והספיק לחזור למשחק אחד לפני שהעונה נעצרה בגלל הקורונה). וכך, הווריורס מצאו את עצמם עם שני שחקנים בלבד מהעונה הקודמת - דריימונד גרין וקבון לוני, ששניהם רשמו עונות שפל ומלאות בפציעות.
הפירוק המהיר הזה, הוביל את הווריורס ישירות אל המקום האחרון בליגה, שמבטיח בחירת דראפט טופ 5. אז עכשיו, במבט אל העתיד הקרוב, כאשר קרי ותומפסון צפויים לחזור לכושר מלא בעונה הבאה, לצד אנדרו וויגינס וגרין, גולדן סטייט מוצאת את עצמה בצומת דרכים. היא עשירה בנכסים ובכישרון, אך בכלל לא ברור אם חתיכות הפאזל שלה מתאימות אחת לשנייה. לכן, אנחנו נבחן את מספר האפשרויות העומדות בפניה בקיץ הקרוב, כל אחת עם דגש אחר, וננסה להבין מהי הדרך הטובה ביותר עבור בוב מאיירס ומקבלי ההחלטות בקבוצה.

2 צפייה בגלריה
גולדן סטייט חוגגת
גולדן סטייט חוגגת
גולדן סטייט חוגגת ב-2016
(צילום: AP)

אפשרות 1: שמירה על הסגל הקיים עם חיזוקים נקודתיים

בתרחיש זה, הווריורס שומרים על בחירת הדראפט שלהם ועל 4 שחקני המפתח, וכך מנסים לשלב בין הצלחה מיידית לבין שמירה על קבוצה טובה לטווח הארוך. במצב זה, לווריורס יש חלון הזדמנויות של שנתיים לפחות לאליפות, שכן 4 שחקני המפתח חתומים ל-4-2 השנים הקרובות, ובעוד שנתיים קרי יהיה בן 34. בתקופה זו, הווריורס ישתפו את השחקנים הצעירים שלהם בתור מועמדים לתואר, מה שהוכח בתור הסביבה האידיאלית לקידום צעירים, ויאפשרו להם לקחת תפקידים גדולים יותר ככל שהכוכבים יזדקנו, ולבסוף להוביל את הקבוצה ביחד עם וויגינס, אם יוכיח שהוא יכול לקחת חלק בקבוצה מצליחה.
באשר לקיץ הקרוב, מעבר לדראפט, הם יכולים להתחזק בעיקר דרך החתמת שחקנים מבוגרים שיהיו מוכנים לקבל חוזים נמוכים כדי להצטרף לקבוצת הכוכבים. החסרונות הגדולים ביותר בסגל הנוכחי הם בעמדת הסנטר ובעומק הספסל. כדי למלא את החור בעמדה 5, נראה שהאפשרויות הטובות ביותר הן ארון ביינס, טריסטן תומפסון ומארק גאסול. באשר לספסל, שחקנים כגון פול מילסאפ, ג‘ף טיג, ג‘ורדן קלארקסון ועוד עשויים להיות מעוניינים להצטרף לאריק פסקל, בספסל שבמתכונתו הנוכחית נראה כגרוע בליגה.

אפשרות 2: להשקיע הכל בשנים הקרובות

כמו בפוקר, all in על הנתיב הזה. גולדן סטייט מקריבה את נכסיה העתידיים במטרה להבטיח שהיא מוציאה את המקסימום מהשנים הטובות האחרונות של קרי, תומפסון וגרין. במצב האידיאלי, הווריורס יצרפו לחוזה הגדול של וויגינס את בחירת הדראפט שלהם בקיץ הקרוב ושל מינסוטה בשנה הבאה, במטרה להשיג כוכב נוסף לשלישייה הגדולה. בתיאוריה, זאת נשמעת כמו האסטרטגיה האידיאלית, משום שהיא תעניק לקבוצה את הסיכוי הגבוה ביותר לזכות באליפות בשנים הקרובות, אך יש בה מספר קאצ‘ים גדולים.

2 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
הפציעה של קליי תומפסון
(צילום: רויטרס)

קודם כל, כרגע השוק יחסית ריק מכוכבים גדולים, ואחרי כל הטריידים שראינו בשנים האחרונות, קשה למצוא אפשרויות מלהיבות במיוחד. כרגע, הרשימה של כוכבים אשר נראים כמועמדים ברורים לטרייד כוללת רק את קווין לאב ובלייק גריפין. חשוב להגיד שעד הקיץ זה יכול להשתנות, ושמות מעניינים יותר כמו ברדלי ביל, למרקוס אולדרידג‘ ורודי גובר עשויים להפוך למועמדים, אך גם הם לא כוכבים בסדר הגודל של אלה שהחליפו מדים בשנים האחרונות.
אך מעבר לכך, הקאץ‘ הגדול יותר הוא שאסטרטגיה זו היא הימור גדול על הבריאות של הכוכבים המזדקנים. אחרי שכולם קרסו תחת העומס של 4 עונות שנמשכו עמוק אל תוך יוני, לא בטוח שיספיקו להם המנוחה והשיקום הארוכים בחסות הקורונה. קשה לדעת איך קרי ותומפסון יחזרו מהפציעות הקשות שלהם. אם בסופו של דבר הגארדים ייכנעו לפציעות, הווריורס עלולים למצוא את עצמם תוך זמן קצר עם סגל זקן ויקר מאוד, ללא שום יכולת להתחזק וחסרי כל נכסים עתידיים. זה סיכון גדול, אך גם הרווח עשוי להיות גדול במיוחד, משום שמהלך זה צפוי לייצר את הסגל הטוב בליגה בשנים הקרובות.

אפשרות 3: להישאר טובים, עם מבט אל העתיד

במצב זה, הווריורס מחליטים שלא לשים את כל הצ'יפים על הבריאות של השלישייה הגדולה, ומחליטים לשמור על הקבוצה ברמה גבוהה, עם מבט קדימה לבניית סגל שיחזיק את עצמו לשנים רבות. בתור שלב ראשון, הווריורס מחליטים לוותר על דריימונד גרין בתמורה לשחקן מוכשר צעיר יותר. מועמדים מובילים לטרייד מסוג זה הם ארון גורדון, באדי הילד, לאורי מרקאנן או סי-ג‘יי מקולום. הם משלבים אותו ואת בחירת הדראפט שלהם בעונה אחת לפחות בה הם מתמודדים על האליפות. משם, הם מגיעים לנקודת החלטה נוספת - העונה האחרונה בחוזה של קרי. כאן, יוכלו הווריורס להחליט האם הם מעבירים אותו (ואולי גם את תומפסון) במטרה לבנות מחדש מסביב לליבה הצעירה שהם בנו, או ממשיכים לשלב אותו, כשהוא לאט לאט מוותר על המושכות לטובת הצעירים שסביבו.
אמנם במצב זה הווריורס לא ממצים את השנים האחרונות של קרי ותומפסון עד הסוף, אך הם שומרים על הקבוצה ברמה גבוהה גם אחרי שהם יעברו את שיאם, ומורידים מהם חלק מהעומס, אשר גרם לפציעות הקשות שלהם בשנה האחרונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.