תארו לכם שהיינו אומרים לכם שאנתוני דייויס מחליט באמצע העונה להגיע לשבועיים כדי לעזור למכבי תל אביב לעלות לשלב ההצלבה ביורוליג? כבר עכשיו הייתם מחליטים לאשפז אותנו בבית החולים הקרוב לביתנו. נכון, דבר כזה לא ממש יקרה, גם לא יכול בתיאוריה. מה שכן, בכדורסל הנשים הישראלי - הפנטזיה הזו כן יכולה להתרחש. סליחה, התרחשה.
עם רזומה של שתי אליפויות WNBA, שלוש הופעות באולסטאר ובחירה לחמישיית העונה בליגת הנשים הטובה בעולם, דוואנה בונר - אולי הכדורסלנית הגדולה ביותר שנחתה בנתב"ג בעשור האחרון - הצטרפה, בלי הרבה רעש וצלצולים, לאליצור רמלה. המטרה ברורה: לעזור למוליכת ליגת העל להעפיל לשמינית גמר היורוקאפ - מפעל בו זכתה הקבוצה לפני עשור בדיוק, ב-2011.
5 צפייה בגלריה
אליצור רמלה
אליצור רמלה
יעלו לשמינית הגמר? שחקניות רמלה
(צילום: ראובן שוורץ)
בונר ורמלה יצאו שלשום לאנקרה, שם תיפתח היום (שלישי) אחת משמונה 'בועות' ברחבי אירופה. רמלה שובצה לבית קשה עם מישקולץ ההונגרית (שהודחה ממוקדמות היורוליג ותפגוש את רמלה ב-16:00) וארמנספור הטורקית (מול רמלה בחמישי), כששתי הראשונות יעפילו לשמינית. אומהה השבדית אמורה הייתה גם להופיע, אך התפרצות קורונה במועדון אילצה אותה לפרוש מהמפעל ממש ביממה האחרונה.

ביג-3 תוצרת רמלה

על פניו, ניצחון אחד אמור להספיק למשימה, כך שברמלה החליטו, ברגע האחרון כמו שהבנתם, להחתים סוג של שוברת שוויון. ביורוקאפ, על פי חוקי פיב"א, מותר להחתים שתי זרות וכמות בוסמניות בלתי מוגבלת. רמלה השאירה כמובן את טיפאני מיצ'ל ובטנייה לייני - שחתמו במועדון עוד בקיץ ומשחקות איתה בליגת העל - וצירפו אליה את בונר, שמחזיקה לשמחת כולם באזרחות מקדונית ולא תיחשב כזרה.
ביג-3 בברוקלין? ברמלה, כפי שהבנתם, מציגים לראווה שלישיית סופרסטאריות משלהם. מיצ'ל (שזומנה עוד בעונה שעברה לסגל נבחרת ארה"ב) היא הכוכבת הגדולה של אינדיאנה פיבר, לייני נבחרה לשחקנית המשתפרת של ה-WNBA ויחד עם בונר, הציפיות באימפריה הישראלית בשמיים.
5 צפייה בגלריה
דוואנה בונר
דוואנה בונר
כוכבת על ולא תיחשב כזרה. בונר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
טיפאני מיצ'ל
טיפאני מיצ'ל
חלק חשוב בפאזל. טיפאני מיצ'ל
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
"יחסי הכוחות? אני יודעת רק דבר אחד: נצטרך לבוא ולנצח את המשחק הראשון ומשם לנצח את המשחק השני", סיפרה מאמנת רמלה, שירה העליון. "באופי שלי, אני תמיד מאמינה שאפשר להשיג הכל, אבל יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. אחד מהם זה שאנחנו לא בסגל מלא".
העליון יודעת על מה היא מדברת. העונה החליטה פיב"א לשנות מעט את החוקים - והודיעה כי רק מתאזרחת אחת יכולה להירשם בכל סגל, שחייב להיות מרוכב מ-10 שחקניות. ברמלה, שיש לה שלוש כאלה, רשמו ליורוקאפ רק את אלכס כהן. אז מה עושים כדי להשלים את הרוטציה: מנהלת הקבוצה, דורית אהרון בת ה-52, יעל פרידמן (32), הפיזיותרפיסטית של הקבוצה, ולימור פלג (35), עוזרת המאמן, יירשמו. הן כמובן לא ישחקו, אבל רמלה לא תספוג קנס.
5 צפייה בגלריה
בטניצ'ה לייני
בטניצ'ה לייני
משלימה את הטריו. בטנייה לייני
(צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)
ועדיין, זה לא ממש משנה. כי בסופו של דבר מיצ'ל, לייני ובונר יחד עם נעמה שפיר והבוסמנית הנוספת שהוחתמה - בוזיצ'ה מויוביץ' המונטנגרית - ישחקו כמעט לאורך כל הערב. "ההנהלה ברמלה אמרו לי תחילת העונה שלעלות שלב באירופה יהווה הצלחה", הסבירה העליון. "אני מאוד מאמינה בקבוצה הזו. האתגר לא קטן, אבל צריכות לבוא מאוד ממוקדות וממושמעות טקטית. מאמינה שנוכל לעשות את זה. נצטרך רק לשחק על גבול המושלם".
"כמו צ'ארלס בארקלי, רק בלי הבטן"
בונר בת ה-33 (1.93 מ') היא זו שמרימה את הציפיות לשמיים. הבחירה מספר 5 בדראפט 2009 ששיחקה 9 שנים ברציפות בפיניקס מרקורי ובעונה האחרונה עברה לקונטיקט סאן, שם רשמה שורה סטטיסטית מרשימה של 19ץ7 נקודות ו-7.8 ריבאונדים. היא כיכבה בחמש קבוצות יורוליג ונחשבת לאחת משחקניות הפנים הטובות בעולם.
בעין בלתי מזוינת היא נראית רזה מאוד, בטח לא כזו שיכולה להיות סנטרית של ממש בצבע, אבל האתלטיות שלה - ואיי.קיו הכדורסל - מחפה על כך והופך אותה למפלצת מתחת לסלים. עד כדי כך ההחתמה שלה עוררה הדים, עד שבאתרי כדורסל הנשים המובילים בספרד ובטורקיה טענו כי "רמלה מועמדת איתה לזכות ביורוקאפ".
5 צפייה בגלריה
שירה העליון במהלך פסק זמן
שירה העליון במהלך פסק זמן
"אני מאוד מאמינה בקבוצה הזו". שירה העליון
(עוז מועלם)
הכינוי שלה ב-WNBA הוא "אשת הברזל", וצ'ארלס בארקלי, אגדת ה-NBA, אף טען כי היא "מזכירה אותי כשחקן, רק בלי הבטן". רק שבניגוד לבארקלי, מדובר בשחקנית די מופנמת, אמא במשרה מלאה לשני תאומים (אחרי שהתחתנה עם הכדורסלנית קנדיס דופרי) ולא כזו עם האף בשמיים. "אני כל כך מופתעת מהאישיות שלה. בחורה צנועה, חייכנית. עם כל הרזומה שלה, היא עם הרגליים על הקרקע ומכוונת משימה", מודה העליון.
בונר עצמה התרגשה גיא היא מהמשימה הקרובה: "שמחה להצטרף, שמעתי דברים טובים על ישראל ועל הקבוצה. מאמינה שיחד איתי, הן יהיו טובות יותר. לא יודעת לעמוד על ההבדלים בין הכדורסל ב-WNBA ולבין זה באירופה, אבל מודעת שיש ציפיות ממני".