צוות השייטים המעורב (אישה וגבר) במפרשיות 470 סער תמיר וניתאי חסון הבטיחו הערב (חמישי) מקום על הפודיום באליפות אירופה בפורטוגל בתחרות האולימפית החדשה שתיכנס לתוקף בפריז 2024, זאת יממה לפני שיוט המדליות.
תמיר וחסון סיימו את שני השיוטים שהתקיימו היום במקום הראשון והם ממוקמים חזק במקום הראשון הכללי באליפות, כאשר לחובתם 43 נקודות. לצוות הגרמני שבמקום השני 55 נקודות, כך שתמיר וחסון יכולים לסיים שישה מקומות אחריהם בשיוט הקובע מחר, ועדיין יזכו בזהב.
1 צפייה בגלריה
תמיר וחסון
תמיר וחסון
תמיר וחסון
(צילום: איגוד השייט בישראל)
בכל מקרה הבטיחו השייטים לעצמם את מדליית הכסף, שכן בינם לבין הצוות הבריטי שבמקום השלישי מעל 20 נקודות, הכמות הגבוהה ביותר שניתן לצבור בשיוט מחר.
"זו הרגשה מופלאה", אמר חסון בתום יום השיוטים. "הפלגנו היום מדהים וניצחנו בשני השיוטים. אנחנו מגיעים עם ביטחון מאוד גבוה לשיוט מחר". תמיר הוסיפה: "זו הייתה תחרות מעולה בשבילנו ולמרות שהבטחנו את המדליה נעשה הכל בשביל לחזור עם הזהב".
הצוות המעורב השני בתחרות, נועה לסרי וטל שדה, סיים גם הוא יום שיוטים מצוין עם מקומות 3 ו-2 שהזניק אותם מהמקום העשירי הכללי למקום השישי.
צוות הנשים נויה ברעם ושחר טיבי, שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו, סיימו את האליפות במקום ה-12 ולא ישתתפו בשיוט המדליות.