לפני כמעט שלוש שנים יובנטוס שילמה 120 מיליון יורו לריאל מדריד עבור הפנומן הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו, על מנת להגשים את המטרה העיקרית בה כשלה פעם אחר פעם, זכייה "במפעל של כריסטיאנו", ליגת האלופות.
רונאלדו ציפה שיובה תנצל את החתמתו ותבנה סביבו סגל איכותי כדי לנצל את שנותיו האחרונות בטופ לזכייה בתואר הנחשק, אך היא לא השכילה לעשות זאת. אמנם יובה ביצעה שתי החתמות משמעותיות, מתיאס דה ליכט הצעיר מאיאקס ופדריקו קייזה המצוין מפיורנטינה, אך למעט אלו, החתימה רק שחקנים אפורים במחירים זולים, כמו אדריאן ראביו, שהצטרף בחינם, הבלם מרי דמיראל וארתור שהגיע מברצלונה בתמורה למיראלם פיאניץ'.
1 צפייה בגלריה
 כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
 כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
( צילום: AP)
באופן לא מפתיע במיוחד, בדומה להתנהלות הגיעו התוצאות. ב2019 יובנטוס הפסידה 2:0 לאתלטיקו מדריד במשחק הראשון בשלב שמינית הגמר, והזדקקה להופעת ענק של רונאלדו בגומלין עם שלושער על מנת להעפיל. בשלב רבע הגמר, יובה פגשה את איאקס, שהייתה גדולה עליה ועברה אותה עם 2:3 בסיכום שני המשחקים, למרות צמד של כריסטיאנו.
עונה לאחר מכן, יובנטוס הוגרלה מול ליון בשמינית הגמר, הגרלה נוחה יחסית, אך נוצחה 1:0 במשחק הראשון בצרפת. לאחר המשחק, הגיעה לעולם הקורונה שהובילה לדחיית הגומלין בחמישה חודשים ושיחקו ללא קהל. יובה ניצחה 1:2, רונאלדו, כרגיל, נתן משחק נהדר במאני טיים עם צמד שערים, אך שוב זה לא הספיק והסתיים בהדחה מוקדמת של הגברת הזקנה עקב שער החוץ של ליון.
העונה, יובה מתבססת על שחקנים מבוגרים כמו קייליני ובונוצ'י, שחקנים לא יציבים כמו אלברו מוראטה ופאולו דיאבלה שמרבה להיפצע, ולכן חווה את עונת השפל שלה בעשור האחרון. אחרי תשע זכיות רצופות בסקודטו האיטלקי, יובה נמצאת בפער 10 נקודות ממוליכת הטבלה אינטר (ומשחק חסר), זאת למרות 20 שערי ליגה של כריסטיאנו עד כה. ואם לא יקרה משהו דרמטי, רצף הזכיות באליפות ייעצר העונה.
בליגת האלופות, יובנטוס שוב זכתה בהגרלה נוחה יחסית בשמינית, והוגרלה נגד פורטו מהמקום השלישי בליגה הפורטוגלית. במשחק הראשון בפורטוגל, יובה הציגה משחק רע ולא מאוזן בו הפסידה 2:1. בגומלין היא הציגה משחק רע נוסף, ולמרות ששיחקה כמעט מחצית שלמה נגד עשרה שחקנים, ניצחה 1:2 בלבד והקבוצות נכנסו להארכה. בדקה ה־115, השחקן הטוב על המגרש סרג'יו אולביירה כבש שער ענק, ולמרות שער מאוחר של אדריאן ראביו שקבע 2:3 לביאנקורי, פורטו היא העולה לרבע הגמר בזכות שערי החוץ.
בדרך כלל כריסטיאנו מתפוצץ במשחקים גדולים, מבשל, כובש ומנהיג את הקבוצה, אך הפעם הוא היה אנמי, חסר תשוקה ולא ממש הגיע למשחק (כמו כל שחקני הקבוצה למעט פדריקו קייזה).
כעת נותרו לכריסטיאנו מספר אפשרויות לשנותיו האחרונות בקריירה. הוא יכול להישאר ביובנטוס ולנסות להחזיר לה את אליפות איטליה שכנראה תפסיד השנה, אך אם יבחר באופציה זו, יוותר על צ'אנס ממשי לזכות בליגת האלופות פעם נוספת בקריירה, וגם נראה בשפת הגוף שלו שהוא לא ממש נהנה לשחק כדורגל בקבוצה האיטלקית.
אפשרות נוספת היא לעבור לקבוצה גדולה יותר כמו מנצ'סטר סיטי או פ.ס.ז', בהן סיכויו להצליח ולזכות בפעם השישית בקריירה בליגת האלופות גבוה בהרבה מאשר ביובנטוס.
האפשרות המרגשת ביותר בה יכול לבחור הפנומן הפורטוגלי היא חזרה לריאל מדריד בחוזה אמריקאי (חוזה ארוך טווח שמבטיח תפקיד מקצועי במועדון לאחר הפרישה) והגשמת ריקוד אחרון עבורו ועבור המדרידאים, ששני הצדדים סובלים מירידה חדה מעזיבתו.
מזכיות בליגת האלופות דרך ניצחונות בגמר נגד אתלטיקו מדריד, יובנטוס וליברפול, במדי יובנטוס רונאלדו הודח 3 פעמים ברציפות נגד קבוצות מהדרג השני ומטה כמו אייאקס, ליון ופורטו, וגם ריאל לא חווה הצלחות משמעותיות בזירה האירופית עם הדחות מוקדמות נגד אייאקס ומנצ'סטר סיטי.
אז האם רונאלדו יחליט לעזוב את הקבוצה האפורה מטורינו ולחזור למכונה המשומנת במדריד שטרפה את אירופה ביחד איתו, או שמא יוותר על סוף קריירה תחרותי במיוחד וימשיך דרכו באיטליה? ימים יגידו.

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.