צפו בפלצ'יק מדבר

נבחרת הג'ודו של ישראל סיימה היום (רביעי) את תחרות המאסטרס בדוחא, קטאר, בצורה נהדרת עם מדליית הארד שהשיג פיטר פלצ'יק במשקל עד 100 ק"ג. עבור הכחולים לבנים מדובר בתחרות היסטורית, מאחר שמדובר בפעם הראשונה שהמשלחת הישראלית מסיימת את תחרות המאסטרס, הנחשבת לאחת היוקרתיות בסבב, עם שלוש מדליות.
בנוסף לפלצ'יק, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) זכה ביום הקרבות הראשון במדליית הכסף, ואלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) ענד על צווארו את מדליית הארד. בסך הכל דורגה ישראל במקום התשיעי הכללי בטבלת המדליות מותך 70 מדינות המשתתפות.
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
במהלך הקרב הראשון פלצ'יק נפצע, והוא סובל ממתיחה בשרירים וברצועות במפרק הכתף. כאשר הוא יחזור לארץ, פלצ'יק צפוי לקבל זריקה, ויהיה כשיר לגראנד סלאם תל אביב בעוד כחודש. בין קרב לקרב, הוא טופל על ידי פיזיותרפיסט הנבחרת נמרוד משה שחבש אותו ונתן לו טיפול תרופתי.
"הקרב הראשון היה קשוח מאוד, ואם סופרים את הדקות זה היה כמו שלושה קרבות", סיפר פלצ'יק בראיון ל-ynet. "זה עלה לי בפציעה קטנה, אבל אני עדיין שמח לסיים את היום הזה עם מדליה על הצוואר למרות הכל. קצת מאוכזב שלא השגתי את מדליית הזהב, ולא השמעתי את התקווה, אבל אני שמח בכל זאת ומרוצה".
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פלצ'יק במהלך יום הקרבות
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמר פלצ'יק: "זה תמיד משמח שהחברים שלי עושים את העבודה כי אני מתחרה אחרון וזה חשוב למורל של הנבחרת. זה נותן הרבה רוח גבית והמון מוטיבציה גם ליום שלי".
אתה מדורג ראשון בעולם, ומשיג מדליות בכל תחרות.
"גם הניצחון היום היה חשוב בשבילי, להמשיך את רצף התחרויות הטוב שלי ולעמוד על הפודיום כל פעם מחדש. קצת קשה שזה לא זהב, נפיק את הלקחים".
אתה כבר מחכה לגראנד סלאם בת"א?
"אין כמו להילחם בבית. אני סופר מתרגש להילחם מול הקהל הביתי, שהוא הכי טוב בעולם, אני ממש מצפה לזה".
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
מוקי. פלצ'יק שמח על ההצלחות של חבריו
(צילום: אורן אהרוני)
מאמן הנבחרת הגברים אורן סמדג'ה, הוסיף: "שלוש מדליות בקטאר, העלינו את הרף. כל יום ספורטאי שלנו עומד על הפודיום, זה גאווה גדולה ומרגיש סיפוק עצום, בטח בתקופה כזאת שמסיימים אליפות אירופה מוצלחת ואז מגיעים לפיק נוסף בתחרות מאוד קשה בסדר גודל של אליפות עולם".
עוד אמר סמדג'ה: "לא הורדתי את הצפיות, זה כבר גלוי שהנבחרת מושכת אש. לא קיבלנו הגרלה קלה, כל קרב היה מלחמת עולם. גם ברוך שמאילוב התעלה על עצמו ומוקי זה תופעה בפני עצמו, שאפשר לספור על יד אחת את השבועות שהוא התאמן לפני ובא ביכולת של 40 אחוז, אבל הוא כמו אריה שנכנס לזירה".
5 צפייה בגלריה
פלצ'יק וסמדג'ה חוגגים
פלצ'יק וסמדג'ה חוגגים
פלצ'יק וסמדג'ה חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
לסיכום, אמר סמדג'ה: "מה שקשה זה ההתנהלות לצד הקורונה, אבל מה שיש אנחנו לוקחים. ברגע שארגיש שספורטאי בשל נוריד הילוך. זה יקרה כאשר יהיו שישה ספורטאים באולימפיאדה, כשרובם יהיו מדורגים ויש לנו עוד מרווח לשפר דירוג ולעבוד על דברים קטנים".

נחתם ההסכם לאירוח הגראנד סלאם בישראל

ההסכם הרשמי לאירוח גראנד סלאם תל אביב נחתם הערב בדוחא, בין יו"ר איגוד הגודו העולמי, מריוס ויזר, לבין יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי.
5 צפייה בגלריה
וייזר ופונטי במעמד החתימה
וייזר ופונטי במעמד החתימה
וייזר ופונטי במעמד החתימה
(צילום: איגוד הג'ודו)
הגראנד סלאם ייערך בתל אביב בהיכל קבוצת שלמה, הפעם בין התאריכים 18-20/2/2021, אליו צפויים להגיע 600 ספורטאים מ-70 מדינות, כולל מהבכירים מבניהם.
פונטי: "אני מאושר שאחרי שהבאנו לישראל את אליפות אירופה בג'ודו, ואחרי ששנתיים אירחנו את הגראנד פרי, נחתם הסכם לאירוח גראנד סלאם לארבע שנים".