שיא עולם ראשון בתקופת הקורונה נקבע הערב (חמישי) בתחרות ליגת היהלום הראשונה בקיץ 2020. התחרות העיקרית נערכה אמנם באוסלו, אבל במקביל התקיימו מספר מקצועות בשתי ארצות במקביל.
קרסטן ווארהולם הנרובגי, אלוף העולם ב-400 מ' משוכות, המשיך בקו ההתקדמות המדהים שלו וחתך בכחצי שנייה את שיא העולם ב-300 מ' משוכות (מקצוע לא אולימפי ובלתי מקובל), כשעצר את השעונים על 33.78 שנ'.
2 צפייה בגלריה
קרסטן ורהולם
קרסטן ורהולם
הישג נפלא. ווארהולם
(צילום: AFP)
תחרות ה-2000 מ' התקיימה במקביל באוסלו ובניירובי שבקניה הגשומה, בהשתתפות קבוצות רצים משתי המדינות - גם זו לראשונה באתלטיקה העולמית. הרץ הנפלא, יקוב אינגבריגטסן, משלישית האחים, קבע שיא אירופאי - 4:50.01 דק'. הוא הקדים את אחיו הנריק. הקנייתי טימוטי צ'ריוט, אלוף העולם ב-1,500 מ', הגיע שלישי.
אלא שהאטרקציה העיקרית בתחרות הייתה בין מלך האתלטיקה החדש, שיאן העולם בקפיצה במוט השבדי ארמנד דופלנטיס (6.17 מ') לשיאן הקודם רנו לבילאני הצרפתי (6.14 מ'). דופלנטיס היה הקופץ היה היחיד באצטדיון באוסלו, בעוד שלבילאני ניתר בחצר ביתו בצפון-צרפת, דבר שהוא מרבה לעשות בתקופת הקורונה. ההרצה הקצרה השפיעה במיוחד על לבילאני בן ה-33, שסיים שני עם 5.81 מ'. דופלנטיס הגיש טעימה מיכולתו המופלאה כאשר חלף בניסיון השלישי על פני 5.86. השבדי הרעב ניסה לחלוף גם על פני 6.01 מ', אך לא הצליח הפעם.
2 צפייה בגלריה
קוב אינגברסט
קוב אינגברסט
מה יגידו האחים? יקוב אינגבריגטסן
(צילום: AFP)
הנריק אינגבריגטסן הציב שיא נורבגי ב-600 מ', 1:16.48 דק', שמחק את שיאו של ביורן רודל, אלוף אולימפיאדת אטלנטה ב-800 מ'. ברוב המקצועות השתתפו עד שלושה רצים, כשמסלול ריק מפריד ביניהם. באצטדיון לא נכח קהל, כמובן לראשונה בתחרות הוותיקה, כשרוב הצופים חזו במתרחש במשקפות מחלונות הבתים הסמוכים. ההגדרה ההיסטורית "המשחקים הבלתי אפשריים" הלמה את ההתרחשויות.