ארלינג הולאנד החל את דרכו בברינה הנורבגית, ואחרי שהילד העצום התעלל ביריביו בליגות הילדים ובנוער, הוא הוקפץ כבר בגיל 14 לשחק בקבוצת המילואים. ההצלחה הייתה מעבר לכל הציפיות, עם מאזן מפלצתי של לא פחות מ-18 שערים ב-14 הופעות. לא רק שהוא הוכיח למאמניו שהוא יכול לשחק בליגה של הגדולים, אלא אפילו להיות ענק בין הגדולים. החלוץ היה בשל לערוך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים כבר בגיל 15, ב-12 במאי 2016, במשחק הליגה השנייה נגד רנהיים. הוא ערך בסה"כ 16 הופעות, לרוב כמחליף, ולא כבש, אבל בהחלט הפגין ניצוצות. רבים חזו לו עתיד משגשג בליגה הנורבגית הראשונה, מעטים חלמו על הטירוף שבא אחר כך.
ב-1 בפברואר 2017 הולאנד חתם במולדה מהליגה הנורבגית הראשונה. בהופעת הליגה הראשונה קיבל צהוב כבר אחרי 65 שניות - כנראה מוטיבציית יתר. לקח לו זמן להתפוצץ, שנה וחצי, אבל כשזה כבר קרה, זה היה בהגזמה. ב-1 ביולי 2018, כשהוא רק בן 18, הענק הנורבגי הצעיר הדהים את כולם והבקיע ארבעה שערים נגד בראן תוך 21 דקות בלבד! בשנתיים במולדה כבש הולאנד 14 שערים ב-39 משחקים, מאזן יוצא מן הכלל למי שעושה זאת בגיל כל כך צעיר.

1 צפייה בגלריה
הולאנד כובש את השער האדיר
הולאנד כובש את השער האדיר
הולאנד כובש את השער האדיר
(צילום: EPA)

ב-19 באוגוסט 2018 הודיעה רד בול זלצבורג האוסטרית: היהלום הנורבגי אצלנו. למרות התעניינות מצד מועדונים גדולים כמו מנצ'סטר יונייטד, הוא בחר בליגה האוסטרית, וחתם ל-5 שנים עבור 4 מיליון אירו. כבר במשחקו הראשון במדי זלצבורג, נגד גנק בליגת האלופות, הוא כבש שלושער - השחקן הראשון אי פעם שכבש שלושער בבכורה במפעל היוקרתי. אבל זה לא פלא אם מדברים על שחקן שב-2019, במונדיאל הנבחרות הצעירות, הבקיע תשיעייה (!) ב-0:12 על הונדורס.
גם בהמשך הוא לא נח, וכבש גם נגד ליברפול, נאפולי בבית, נאפולי בחוץ וגנק, ובכך שבר עוד שיא - הראשון שכבש בכל חמשת משחקיו הראשונים במפעל. השלושער הראשון שלו בליגה האוסטרית הגיע במחזור השלישי, במשחק שאחרי הוא כבש צמד, ויצר רצף מדהים של שישה משחקים עם 11 כיבושים. הוא המשיך לכבוש, לכבוש ולכבוש - מכל מצב.
הלאה, לתחנה הבאה. בינואר 2020 חתם הולאנד בבורוסיה דורטמונד מהליגה הגרמנית ל-4 שנים, אחרי שדורטמונד שילמה בחיוך גדול את סעיף השחרור שלו שעמד על 20 מיליון אירו. ונחשו מה? הוא ענה עם עוד שלושער בהופעת הבכורה! היריבה הפעם הייתה אוגסבורג, הולאנד עלה מהספסל בדקה ה-55 וכבש שלוש פעמים במהירות. במשחק הבא הבקיע צמד, אחריו עוד אחד, והגיע לשבעה שערים בפחות מ-180 דקות.
על הפתיחה הוא זכה בתואר שחקן החודש של הבונדסליגה. הוא השחקן הראשון של דורטמונד שהבקיע בבכורה שלו בבונדסליגה, בגביע הגרמני ובליגת האלופות. ועוד קצת נתונים: ב-22 בפברואר כבש נגד ורדר ברמן, והעלה את מאזנו ל-40 שערים בכל המסגרות בעונת 2019/2020. ב-21 בנובמבר 2020 כבש ארבעה שערים במחצית אחת ב-2L:5 על הרטה ברלין. להןלאנד גרסת דורטמונד יש 42 שערים ב-43 משחקים, וזו רק ההתחלה - שלו. ברור שהתחנה היא זמנית, דורטמונד תמכור אותו בסכום שנע סביב ה-100 מיליון אירו, והשאלה הגדולה היא לאיזו קבוצה. מי תעשה מהלך על הבחור הזה שמפתיע כל פעם מחדש, ובינתיים - אף פעם לא איכזב? עד שיעזוב ויכניס לה כסף, דורטמונד נהנתה במיוחד בשבת מהוולה המעופף המדהים שלו מול שאלקה.
לסיפור הזה יהיה סוף, אבל עדיין אי אפשר לראות אותו באופק. בכל שבוע נכתב עוד פרק, וזה הופך למותח ומעניין יותר מרגע לרגע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.