"הכדורגל הטוב ביותר הוא תמיד סיפור של הבעת רגש, תמיד".
יורגן קלופ הוא אדם שמספק הרבה ציטוטים יוצאי דופן, אבל אין דרך טובה יותר לתאר את ליברפול כמו המשפט האחד הזה, של המאמן שלה. הכדורגל של ליברפול הוא באמת הטוב ביותר, בין הטובים שידעה אנגליה. הסיפור שלה, אליפות אחרי כל כך הרבה שנים של נפילות, הוא מרגש. והחיבור בין השניים, בין הכדורגל הרגשי, כצורת משחק, ובין הרגש מכדורגל, כלומר התחושה שמקבלים ממנו, יוצר את אחת האלופות העוצמתיות שידעה הממלכה.
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
הצליח להשלים את המטרה. יורגן קלופ
(צילום: רויטרס)
הכדורגל טוב לא רק באסתטיות, ביופי שבאומנות, אלא מעל הכל בתוצאות. הפער מהמקום השני יכול לעמוד על 20 נקודות הפרש לפחות, כלומר האליפות הכי חד-צדדית בהיסטוריה. אחוז ההצלחה, מעל 92, הוא הגבוה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי, ואין היסטוריית כדורגל עתיקה יותר, תוך שבירת שיא שהחזיק 131 שנים, כלומר מהעונה הראשונה בה החלו לשחק כדורגל.
הרגש עצום לא רק כי מדובר באליפות, כזו שמחולקת בכל עונה, אלא כי היא גם סוגרת את הדלת על אחד הדיסוננסים הגדולים של הענף, זה שקושר בין העובדה שליברפול היא אחת הקבוצות הגדולות ביותר בעולם והאהודות ביותר בעולם לבין כך שכבר 30 שנה לא זכתה באליפות מקומית. אין לזה אח ורע בשום מקום אחר. חלק גדול מאותם אוהדים, אולי כבר הגענו לשלב שאפשר לומר 'רובם', שרים לקבוצה שלעולם לא תצעד לבד בידיעה שפעם היא הייתה ה-שלטת, אבל מעולם לא חוו אליפות בעצמם. לאחרים נשארו הזיכרונות ואתם יודעים, 30 שנה, לך תזכור.
הכל על הזכייה המדהימה של ליברפול באליפות:
להצלחה אבות רבים – התרומה ההתקפית הבלתי נתפסת של המגינים, ההצלות הרבות של ואן דייק ואליסון, הקישור המשופר, העבודה הבלתי נגמרת של פירמינו, השערים של סלאח – אבל השניים המועמדים לתואר שחקן העונה גם מסמלים יחד יפה את ליברפול. יש את סאדיו מאנה, שמביא את היופי ההתקפי, מהירות המשחק והלחץ הבלתי פוסק על היריב. יש גם את הקפטן ג'ורדן הנדרסון, זה שפעם היה מי שכינה אותו, כמחמאה, "השחקן הגרוע הכי טוב בעולם" ובקבוצה הנוכחית הפך לאחד שעושה הכל, עם מנהיגות ונחישות מדבקת.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדן הנדרסון חוגג
ג'ורדן הנדרסון חוגג
הפך לאיש שעושה הכל. ג'ורדן הנדרסון
(צילום: רויטרס)
ומעל ניצבת דמותו של קלופ, שסיפר העונה שפילוסופיית הכדורגל שלו היא טקטיקה עם לב גדול. גם וגם. הוא שם דגש על מדעי הספורט ועל חיבוקים. הוא דואג להיבט הפסיכולוגי אצל השחקנים וגם דואג שיעבדו עם מאמן הוצאות החוץ הטוב בעולם כי אין שום אספקט שאי אפשר או צריך לשפר. קבוצות גדולות באמת מביאות איתן משהו אחר, שלאו דווקא שמו עליו דגש בעבר, ואצל קלופ אלה אותן חיבורים. גם אצל ליברפול – הכדורגל והרגש והחיבור ביניהם.
"זאת אחת ממטרות היסוד של חיי, זו מטרת היסוד של הכדורגל", אמר קלופ בעבר. "לגרום לאנשים לשמוח, לתת להם לחוות רגשות שהם בדרך כלל לא חווים. אחרי 30 שנה ליברפול בהחלט עמדה במטרה שהציב המאמן שלה.