מה זה כדורגל? מה זה הדבר הזה שמשגע כל כך הרבה אנשים ברחבי הגלובוס? מה יש לנו שם? תחרותיות, יכולת, כריזמה, ווינריות, שאיפה ורצון בלתי פוסק לנצח, התמודדות, אופי, אהבה! כן, כן, אהבה למשחק. יש הרבה שחקני כדורגל שיש להם חלק מהתכונות הנ"ל. יש רק אחד שהיה לו הכל – דייגו ארמנדו מראדונה.
שנת 1986. ואנוכי, ילד בן 9, נשאר ער בשעה 2 וחצי בליל שישי לראות את האליל שלו מראדונה (המשחק המדובר מול אנגליה). אני זוכר עד היום את הצעקות המשוגעות והמבולבלות שפרצו מגרוני אחרי שער הסלאלום האדיר. השער שהגיע רק 4 דקות אחרי שער "יד האלוהים", היה פשוטו כמשמעו מחווה של אלוהים לאיש קטן (1.65 מ'), כאשר פרץ מאחורי קו אמצע המגרש, עבר 5 או 6 שחקנים, ופשוט "כבש" את השער (שלימים, ומאמין שעד סוף חיי, ייחשב כשער הגדול בהיסטוריה של המונדיאלים!). שער שייתן למיליוני אנשים בעולם רגע של עונג צרוף, רגע של חלום! ועל הדרך כבש את לבבות כולם! זה מראדונה!
1 צפייה בגלריה
לורנצו אינסינייה מנאפולי דאג למחווה למראדונה
לורנצו אינסינייה מנאפולי דאג למחווה למראדונה
לורנצו אינסינייה מנאפולי דאג למחווה למראדונה
(צילום: getty images)
מה שהוא עשה עבורי באותו לילה, אני לא אשכח לעולם! אז מה יגידו אוהדי ארגנטינה ברחבי תבל, ומה יגידו אוהדי נאפולי?! מה הוא עשה להם? במילה אחת – אהבה! מראדונה העניק להם רגעים של תקווה! רגעים של גאווה, אחרי הרגשת הנחיתות לאורך שנים.
נתונים יבשים: מאז מראדונה, נבחרת ארגנטינה לא זכתה במונדיאל. מאז מראדונה אף קבוצה מהדרום באיטליה (מן הסתם, כולל נאפולי) לא זכתה באליפות איטליה. איך אתם רוצים שהוא לא ייחשב כקדוש?! הוא עשה בדיוק מה שקדושים אמורים לעשות, ניסים!
לצערי מסי, על כל מעלותיו, לא ייחשב כקונצנזוס עד שלא יענה על השאלות שכולם שואלים. תואר עם נבחרת ארגנטינה? תואר או יכולת לשחק בקבוצה/מדינה אחרת (שלא ברצלונה בספרד, העשירה בעלת הממון ומוקפת בשלל כוכבים)? הידיעה שהכל עליו לא הטרידה אף פעם את מראדונה. לא היינו רואים אותו יושב שפוף כמו מסי במשחק מול באיירן (8:2), או מסתובב חסר מעש כשהנבחרת לא מצליחה.
הגאונות והפשטות של מראדונה בתור שחקן הן החלום של כל ילד שנחשף למשחק המדהים הזה – כדורגל! הוא רק רצה ליהנות תוך כדי שהוא עושה משהו שהוא אוהב. זה מראדונה עבורי. זה הקונצנזוס! ולכן, דייגו ארמנדו מארדונה יישאר בתודעת כולם השחקן הכי טוב בהיסטוריה - לנצח!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.