צפו בבלסינג אפריפה בפעולה
(צילום ועריכה: עוז מועלם)
"אני נרגש בצורה שקשה לתאר, אפילו לא הצלחתי לאכול מרוב התרגשות". כך אמר אמש (רביעי) האתלט בלסינג אפריפה (מכבי ת"א), אחרי ששר הפנים אריה דרעי אישר את איזרוחו. אפריפה (16.5), נולד בישראל להורים שהגיעו מגאנה והפך בשנים האחרונות לאחד הכישרונות הגדולים של האתלטיקה המקומית. סיפור מאבקו לקבלת אזרחות סוקר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
אפריפה אמר: "אני רוצה להודות לכל אלו שתמכו בי בתקופה הקשה עד קבלת האזרחות. אני יכול לומר שאחרי קבלת האזרחות יש לי בטחון גדול יותר והרבה מוטיבציה להביא להישגים למדינת ישראל. אני מקווה שבעוד חודשיים כבר אנצח באליפויות הבלקן לנוער ולקדטים. כמובן שגם הידיעה שאתגייס בעתיד לצה"ל מרגשת אותי".
2 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה. "הידיעה שאתגייס בעתיד לצה"ל מרגשת אותי"
(צילום: עוז מועלם)
אפריפה, שכבר בשנה שעברה דורג שני באליפות ישראל לבוגרים ב-200 מ' (אך לא הוכתר בגלל היעדר אזרחות), הוא בעל הזמן הטוב ביותר באירופה בריצת 200 מ' לקדטים עד גיל 18, (21.46 ש' ומול רוח נגדית חזקה, 0.9 מ' לשנייה), חמישי באירופה לנוער עד גיל 20 ושמיני בעולם לנוער. במרחק הלא אולימפי של 300 מ', הוא מחזיק בתוצאה הטובה בעולם לקדטים, 34.22 שניות.
"מרחב השיפור שלו גדול", הסביר מאמנו במכבי ת"א, יגאל בלון. "אני מקווה שיהיה גורם משמעותי גם בגמר ריצת ה-200 מ' באליפות ישראל לבוגרים, וישתלב במאבק עם שני הבכירים בארץ אמרי פרסיאדו וגל ארד, ממכבי ת"א".
2 צפייה בגלריה
עו"ד תומר ורשה
עו"ד תומר ורשה
עו"ד תומר ורשה שייצג אותו
(צילום: אנטון מיסלאבסקי)
עורך הדין תומר ורשה, שייצג את הנער ומשפחתו הגיב על ההחלטה: "תודתנו והערכתנו לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, ולשר הפנים אריה דרעי, שהבינו שמדובר בנער יוצא דופן, עילוי בריצות הקצרות, שצפוי להביא הרבה כבוד והישגים לספורט הישראלי במישור הבינלאומי. מדובר במקרה ראוי ונכון. אנחנו שמחים על הסיוע של כל המעורבים, ומשאירים עכשיו לבלסינג להתרכז במסלול, ולהביא הרבה כבוד ומדליות לישראל".
התחרות ראשונה של אפריפה, כאזרח ישראלי, תהיה בימי שבת וראשון בגביע האיגוד בהדר-יוסף, תחרות המחליפה את שלושת סיבובי ליגת האגודות שלא התקיימו בגלל הקורונה.