"הוא לא צריך לעבור למנצ'סטר יונייטד, החלטה רעה מאוד". הדובר: מרקו ואן באסטן, החלוץ האגדי של נבחרת הולנד, שהתייחס לבעיית ההתאקלמות של בן ארצו, הקשר דוני ואן דה בייק, שנרכש בעונה שעברה בכ־40 מיליון ליש"ט מאיאקס, ולא ממש נספר על־ידי המאמן אולה גונאר סולשיאר. האם השידוך בין השדים האדומים לשחקן הצעיר והמוכשר נועד לכישלון?
דוני פתח רק פעמיים בהרכב העונה, שתיהן בגביע. הוא אמור היה להוסיף מחץ להתקפה מהקישור הקדמי, אך במשבצת שלו משחק ברונו פרננדס, שהגיע בינואר האחרון ומאז תפס מקום של קבע בהרכב. העונה הנוכחית, שתהיה קצרה יותר ודחוסה יותר, מצריכה להגדיל את הרוטציה, לכן פרננדס יזדקק ככל הנראה להרבה מנוחה. פה מגיעה ההזדמנות של דוני להוכיח מה הוא שווה, ייתכן גם על חשבונו של פול פוגבה, כדי לשחק יותר התקפי.
1 צפייה בגלריה
דוני ואן דה בייק
דוני ואן דה בייק
דוני ואן דה בייק בימים היפים באיאקס
(צילום: AFP)
הבעיה היא שכרגע המאמן דבק בניהול משחק זהיר, לדעת רבים אפילו פחדני, גם נגד יריבות נחותות. אני מאמין שדוני אכן יקבל יותר דקות, אך בהתחשב בסגנון הכדורגל של המאמן הנוכחי ובתעוזה שלו קשה לראות עתיד ורוד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.