כוכב הסנוקר הסקוטי ג'ון היגינס ידע הרבה רגעי שיא בקריירה הארוכה שלו. ארבע פעמים הוא זכה באליפות העולם, 31 פעמים הוא זכה בטורנירי דירוג. עם זאת, נראה שדווקא כעת בגיל 45 הוא חווה את השבוע הטוב ביותר בקריירה.
היגינס זכה אתמול באליפות השחקנים היוקרתית אחרי שהביס 3:10 בגמר נציג מפואר אחר של שנתון 1975, רוני אוסאליבן. שימו לב לנתון הבא: למרות שאליפות השחקנים היא טורניר איכותי מאוד אליו מוזמנים רק 16 השחקנים הטובים ביותר בעונה האחרונה, היגינס הפסיד בסך הכול ארבעה משחקונים בדרך לתואר - בסיבוב הראשון הוא הביס 0:6 את ג'ורדן בראון, שרק לאחרונה הדהים עם זכייה סנסציונית באליפות וויילס, ריסק 0:6 את מארק סלבי, מטובי השחקנים בעולם, לא ריחם על קיירן ווילסון, סגן אלוף העולם הנוכחי, והביס אותו 1:6 ובגמר ניצח כאמור את אוסאליבן, אלוף העולם המכהן ומי שנחשב בעיני רבים לשחקן המוכשר בהיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
אליפות העולם סנוקר
אליפות העולם סנוקר
יכולת אדירה. ג'ון היגינס
(צילום: AFP)
היגינס מייחס את השיפור במשחק שלו לשינוי טכני שביצע, הוא מקפיד שקצה המקל יהיה קרוב יותר לכדור הלבן כשהוא מכה. הגמר כפי שמשקפת התוצאה היה חד צדדי, היגינס כמעט ולא נתן לאוסאליבן הזדמנויות ועם שלושה סנצ'ריז וחמישה ברייקים נוספים של מעל ל-50 נקודות, זכה בקלות בתואר וגרף לכיסו 125 אלף פאונד.
"זה היה השבוע הטוב בקריירה שלי", אישר היגינס שעלה למקום החמישי בדירוג העולמי, "זכיתי כבר בטורנירים גדולים יותר, אבל מבחינת איך ששיחקתי ואיך שהרגשתי, זה היה השבוע הטוב ביותר. הייתי ב'זון', רציתי שהמשחק יימשך. לפני חג המולד לא ראו בי כמועמד לזכות באליפות האליפות השנה, עכשיו יש לי הזדמנות".
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
(צילום: AP)
אוסאליבן: "ידעתי שאצטרך לשחק טוב מאוד, אבל הוא הביס אותי כמו שהוא הביס את כולם השבוע. זה נהדר לראות אותו משחק שוב מצוין. זה טוב לסנוקר ואני שמח בשבילו. אתה לא רואה לעיתים קרובות הופעות כמו זו של היגינס השבוע. אני מקווה שבפעם הבאה שאגיע לגמר, זה יהיה היום שלי".
עונת הסנוקר הצפופה ממשיכה בכל הכוח וכבר היום נפתחת אליפות גיברלטר שתעניק 50 אלף פאונד למנצח. במוקד הסיבוב הראשון: הקאמבק של סטיבן הנדרי (52), שיאן הזכיות באליפויות העולם, שחוזר לסבב אחרי כמעט תשע שנים. הנדרי יפגוש ביום שלישי ב-21:00 את מת'יו סלט, המדורג 36 בעולם. היגינס ינסה להמשיך ביכולת הטובה של השבוע ויפתח מול ג'יימי ווילסון הצעיר (17). רוני אוסאליבן קיבל הגרלה קשה מאוד יחסית לסיבוב הראשון ויפגוש את אלי קארטר. השחקן הישראלי-סקוטי עדן שרב יתמודד מול הסיני הצעיר צ'אנג בינגיו (18).