דראפט ה-NBA מתקרב בצעדי ענק וההתרגשות בישראל גדולה. סוף סוף יש לנו שחקן מקומי, דני אבדיה כמובן, שנחשב כוכב וצפוי להיבחר בתחילת האירוע. ייתכן שאפילו נקום באמצע הלילה כדי לראות אותו מסדר לסטף קרי ולקליי תומפסון שלשות. לצידו של אבדיה נרשם לדראפט שחקן ישראלי נוסף שזוכה לסיקור יותר צנוע. ים מדר בן ה-19, שחקן נבחרת ישראל שחתום בהפועל תל אביב, נרשם גם כן לאחד מהדראפטים היותר חלשים של השנים האחרונות.
מדר הודיע באפריל שהוא מתכנן להכניס את שמו למשוואה לאחר שבמהלך העונה הקודמת צפו בו מספר סקאוטים של קבוצות מה-NBA. בתחילה נראה היה שמדובר במהלך יח"צני שמטרתו משיכת תשומת לב מהקבוצות בעלות הבחירות. הציפייה הייתה שמדר יציג את יכולותיו וימשוך את שמו ברגע האחרון. ובכן, הרגע הזה חלף ברביעי באוגוסט, כך שבמידה שלא ייבחר הוא יצטרך לסלול לעצמו דרך חדשה לאחת הקבוצות, דרך קבוצות ליגת הקיץ למשל.
1 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
השבוע פורסם שמדר מחרים את אימוני הפועל תל אביב בטענה שהיא לא מספקת לו את המרחב להתכונן לדראפט מאחר שהוא תחת חוזה בקבוצה. מכמה וכמה בחינות, לא נראה שהוא בדרך הנכונה, ואולי אף מקבל עצות לא נבונות ממקורביו. עתיד הליגה, כמו כל הליגות בעולם, עומד בסימן שאלה. טרם הוחלטו המתווה או המועד בו תחל העונה. אירוע הדראפט יתקיים באופן מקוון, בלי לחיצות היד המיתולוגיות עם הקומישינר. לכן, לא ברור מה הלחץ של מדר. במקום להמתין ולשחק בינתיים במסגרת הקיימת, הוא רץ במהירות לכיוון קיר שיהיה קשה לו לטפס מעליו.
לא היה קורה שום דבר אם היה ממתין לדראפט הבא. זו הזדמנות מצוינת לשים דגש על פיתוח אחרי שנחשף לדרישות הפיזיות והמנטליות. ההתעקשות שלו, אלא אם כן ישנה קבוצה שהבטיחה לבחור בו (אם זה המצב מזל טוב!), לא תוביל לשיפור במצבו, לא בישראל ולא בארה"ב. אני מאחל לו את כל ההצלחה בעולם, רק שלא ישרוף את הגשרים שהוא עומד עליהם כרגע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.