כבר מספר שבועות שההערכה הרווחת בארה"ב היא שסנטר דנבר, ניקולה יוקיץ', יוכתר ל-MVP של העונה. לא פלא: היכולת שלו מדהימה, ורק השבוע הוא חיבר שורה סטטיסטית של 30 נקודות, 14 ריבאונדים, 7 אסיסטים ואפס איבודים בניצחון על הקליפרס, מה שרק חיזק את מעמדו של הסרבי ב-NBA.
אך בעוד דנבר מתהדרת בשלל כוכבים, ומדובר בקבוצה שרצה כמה שנים ביחד, ישנו שחקן אחד המוקף בשחקנים אפרוריים - שלא לומר חלשים למדי - והוא בעיניי ראוי עוד לתואר ה-MVP: לוקה דונצ'יץ'.

1 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
(צילום: AP)

נתחיל מסטטיסטיקה: הסלובני של דאלאס הוא היחיד בליגה שמדורג בחמישייה הפותחת בשתי קטגוריות. נכון ליום ראשון, הוא שלישי בנק' למשחק עם 28.7 ושלישי באס' למשחק עם 8.9 בממוצע. אין עוד שחקן ב-NBA שמעמיד מספרים כאלה, ועוד בקטגוריות שחשובות הרבה יותר מחסימות/חטיפות למשחק.
כאמור, הצוות שמסביבו, למעט קריסטפס פורזינגיס (כאשר הוא לא נפצע כל שני וחמישי), בנוי ברובו משחקנים צעירים ללא ניסיון, והוותיקים כבר מזמן לא מהווים פקטור. שמות כגון מקסי קלבר, ניקולו מלי, ג'וש גרין, ווילי קולי-סטיין, טריי ברק וג'יי-ג'יי רדיק המזדקן (בן 36) הם לא בדיוק שחקנים לצאת איתם למלחמה.
למרות זאת, לוקה מצליח להנהיג את הקבוצה הזו ולהפוך כל נגר לשחקן לגיטימי, בעיקר בזכות האסיסטים המרהיבים שלו שגורמים לשחקנים לידו לייצר נק' קלות, ובנוסף, הסטפ-בק המופרסם של ג'יימס הארדן התווסף לארסנל הקטלני של לוקה העונה. אם עדיין לא השתכנעתם, לוקה מוביל את קבוצתו למקום החמישי במערב הפרוע, לפני קבוצות עמוסות כוכבים כמו הלייקרס של לברון ודייויס, פורטלנד של דמיאן לילארד וממפיס העמוקה עם ג'ה מוראנט - וכמובן גולדן סטייט וסטף קרי.
עם נתונים כאלו ומינימום אגו, כאשר מדובר בסך הכל בעונתו השלישית של לוקה דונצ'יץ' בליגה, הצעד המתבקש ביותר הוא לתת ללוקה את התואר שהכי מתאים לו העונה - MVP.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.