אם דראפט ה-NBA לא יידחה שוב, ב-18 בנובמבר כולנו נשב מרותקים מול המסך לראות באיזה מקום ייבחר היהלום הישראלי דני אבדיה. אבל מלבד דני, יש עוד כמה שחקנים מאירופה שצפויים להיבחר, וייתכן שלא כולכם מכירים אותם. יתר על כן, ייתכן שמלבד אבדיה נראה עוד אירופי נבחר בעשירייה הראשונה, קיליאן הייז הצרפתי. הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה ב-2017, אז לאורי מרקאנן הפיני נבחר שביעי ע"י שיקגו ופרנק נטיליקינה הצרפתי שמיני ע"י הניקס. אז הנה סקירה קצרה על האירופים הבכירים בדראפט הקרוב:

תיאו מלדון (19, צרפת, 1.94 מ'), גארד, וילרבאן

צופי היורוליג האדוקים בטח מכירים אותו מווילרבאן, בה שיחק בעונה שעברה והעמיד ממוצעים של 7.4 נקודות, 3.1 אסיסטים, 3.3 ריבאונדים ו-35.1% משלוש. פרט לקליעה טובה מבחוץ, הצרפתי הוא שומר מצוין הודות למוטת הידיים הארוכה שלו (2.05 מ'). מה שכן, לא יזיק לו לעבוד על העונשין. צפי בחירה: 23-18.
1 צפייה בגלריה
התמונה של דני אבדיה
התמונה של דני אבדיה
דני אבדיה. האירופי הבכיר בדראפט
(צילום: עוז מועלם)

אלכסיי פוקושבסקי (18, סרביה/יוון, 2.15 מ'), פורוורד/סנטר, אולימפיאקוס

עוד שחקן תוצרת היורוליג. אמנם העביר את רוב העונה האחרונה במדי קבוצת המילואים של אולימפיאקוס, אך נראה שבכל זאת כמה סקאוטים שמו עליו עין לקראת הדראפט. מדובר בפורוורד/סנטר האירופי היחיד שאמור להיבחר בדראפט, מה גם שברשימה שעומדת בפני הקבוצות אין שמות נוצצים של סנטרים למעט ג'יימס ווייזמן, אונייקה אוקונגוו ואייזק אוקורו, כך שהאופציות פתוחות בפניו. מדובר בשחקן הגנה וריבאונדר יעיל מאוד, סנטר שיודע לקלוע טוב לשלוש, מה שמאוד חשוב היום ב-NBA. לא יזיק לו לעבוד על הפיזיות - הוא שוקל בסך הכל 94 ק"ג, אבל אם יהיה קלע יציב מבחוץ הוא יחפה על זה. כבר ראינו סנטרים לא מספיק פיזיים, כמו למשל קריסטפס פורזינגיס, שהופכים לשחקנים מובילים בליגה בזכות היד החמה. צפי בחירה: 20-15, אבל כשמדובר בדראפט כ"כ פתוח הכל יכול להיות.

קיליאן הייז (19, צרפת, 1.99 מ'), גארד, אולם

אני בטוח שאוהדי מכבי ראשל"צ זוכרים אותו טוב מאוד מהמשחק בעונה שעברה, אז קלע מולם 25 נקודות. מדובר בשחקן סופר-מוכשר שצפוי כאמור להיבחר בעשירייה הראשונה. הוא מוסיף הגנה סבירה ואתלטיות טובה מאוד לממוצעים של 16.2 נקודות, 6.3 אסיסטים וכמעט 40% ל-3 בעונה האחרונה, ונראה שיהיה מניה בטוחה לקבוצה שתבחר בו. דטרויט פיסטונס, קבוצה שצריכה גארד פותח, רוצה אותו מאוד, וגם הניו יורק ניקס כבר הביעו התעניינות. כבר בגילו מדובר בשחקן מאוד מנוסה, שפתח רוב העונה בחמישייה ביורוקאפ ובליגה הגרמנית. צפי בחירה: ככל הנראה בין 5 ל-10.

דני אבדיה (19, ישראל, 2.06 מ'), פורוורד, מכבי תל אביב

הדובדבן שבקצפת, מי שראינו מקרוב מככב ביורוליג ובליגה, ולכן אנחנו יודעים עד כמה מסוכן הוא בהתקפה - ועד כמה הוא צריך לשפר את הקליעה מבחוץ כדי להיות שחקן משמעותי ב-NBA. דני צריך קבוצה שתאמין בו, שתיתן לו גם ליפול בתחילת הדרך כדי לחשל אותו להמשך. לדעתי שיקגו בולס יכולה להתאים לו, אחרי שהביאה את המאמן הנהדר בילי דונובן שעבר עונה טובה מאוד עם אוקלהומה סיטי ת'אנדר (הביא אותה לפלייאוף נגד כל הסיכויים). הוא יוכל לשתף שם פעולה עם הסטאר המנוסה זאק לאבין, וצעירים בתחילת דרכם כמו וונדל קרטר ג'וניור ומרקאנן.
עוד קבוצה ריאלית עבורו היא אטלנטה הוקס, שאמנם מדשדשת בשנים האחרונות אבל לדעתי משהו טוב יקרה שם בשנים הקרובות עם האולסטאר הנהדר טריי יאנג והסנטר המעולה ג'ון קולינס. דוגמה טובה לשחקן צעיר שההוקס פיתחו הוא קווין הוארטר, שנבחר לחמישיית הרוקיז השנייה. צפי בחירה: 5-1, כל האפשרויות פתוחות!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.