המרוץ השביעי של עונת הפורמולה 1 התקיים היום (ראשון) בספא שבבלגיה ובפעם החמישית העונה מי שחצה ראשון את קו הסיום היה לואיס המילטון. זהו הניצחון ה-89 בקריירה של הבריטי האדיר והוא רחוק שני ניצחונות בלבד משיאו ההיסטורי של מיכאל שומאכר. המילטון הקדיש את המרוץ, לשחקן צ'דוויק בוזמן ("הפנתר השחור"), שהלך אמש לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן.
גם המקום השני היה שייך למרצדס עם תצוגה סולידית של ואלטרי בוטאס. מקס ורסטאפן עם המקום השלישי. למעשה, זוהי הפעם השלישית ברציפות שהשלושה מאכלסים את הפודיום. המילטון מוביל את טבלת הנהגים עם 157 נקודות והרחק מאחוריו נמצאים ההולנדי של רד בול (110) וחברו לקבוצה (107).
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
דאבל של מרצדס. המילטון ובוטאס מחויכים
(צילום: Getty Images)
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון והמחווה לבוזמן
(צילום: Getty Images)
"היו לי מרוצים קלים יותר", אמר המילטון בסיום. "אני יודע שלא כולם שמחים לראות את מרצדס מובילה, אבל אנחנו תמיד נשמור על צניעות ונעבוד קשה. אני כבר עוד מעט בן 36 ומרגיש טוב מאי פעם". וסרטאפן הודה בסיום: "היה די משעמם. לא עשיתי יותר מדי ובלתי אפשרי להדביק אותם, כשהם מתחילים לדחוף קדימה. בסוף רק שמרתי על הצמיגים".
דניאל ריקארדו סיים במקום הרביעי והשווה את מיקום השיא שלו העונה. הוא גם לקח את הניקוד עבור ההקפה המהירה ביותר (1:47.483). חברו לרנו, אסטבן אוקון, היה צמוד אליו עם החמישי, אלכס אלבון שישי, לאנדו נוריס במקום השביעי, פייר גאסלי שמיני ואת העשירייה השלימה רייסנג פוינט עם לאנס סטרול וסרחיו פרס. פרארי חוותה מרוץ נורא ואיום. שארל לקלר השתרך מאחור במקום ה-14 וסבסטיאן פטל רק מקום אחד לפניו.
3 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן
מקס ורסטאפן. מצ'עמם לו
(צילום: Getty Images)
במהלך ההקפה ה-11 ראינו תאונה לא סימפטית בכלל. אנטוניו ג'יובינאצי (אלפא רומיאו) איבד שליטה על רכבו והתנגש במעקה הבטיחות. כתוצאה מכך אחד מצמיגיו התנתק ומכוניתו הסתחררה על המסלול. ג'ורג' ראסל (וויליאמס) שהיה מאחוריו ניסה להימנע מפגיעה, אבל מצא עצמו גם כן במעקה.
קרלוס סאינס נאלץ לפרוש עוד לפני הזינוק. הספרדי שאמור היה לפתוח במקום השביעי, עשה את דרכו לכיוון קו הזינוק, חצי שעה לפני פתיחת המרוץ, אך דיווח על עשן שיצא ממכונית המקלארן שלו. סאינס קיבל הוראה לחזור מידית למוסך ושם אובחנה בעיית מפלט, שמנעה ממנו להתחרות.