זו לא באמת אליפות העולם בסנוקר בלי השערורייה התורנית של רוני אוסאליבן - ואתמול היא הגיעה. לאחר שניצח 10:13 את דינג ג'ונווי והעפיל לרבע הגמר, אוסאליבן (44) נשאל האם הוא מופתע מכך שהוא ובן המחזור שלו ויריבו הבא באליפות, מארק וויליאמס, עדיין משחקים ברמות הגבוהות ביותר. התשובה של אוסאליבן הפכה למתקפה חסרת רחמים נגד הדור הצעיר בסנוקר.
"כשאתה בוחן את השחקנים הצעירים בסבב, הם לא ממש טובים", אמר אוסאליבן, "חלקם היו מצליחים כחצי חובבנים, חלקם לא היו מצליחים אפילו כחובבנים. הם ממש גרועים. אני רואה את השחקנים האלה וחושב לעצמי שהייתי צריך לאבד זרוע ורגל כדי לצאת מהטופ 50 בעולם".
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
אוסאליבן. "מזל שהדור הצעיר לא מספיק טוב"
(צילום: AP)
זו לא הפעם הראשונה שאוסאליבן תוקף את השחקנים הצעירים. במהלך הסגר הוא ערך שיחה באינסטגרם עם אלוף העולם שבע פעמים סטיבן הנדרי ונשאל האם הוא מזהה אלוף עולם עתידי מקרב השחקנים הצעירים. "לא, אני לא רואה מישהו כזה. שחקנים כמוני וכמו ג'ון היגינס לא היו אמורים להתחרות כבר, אבל היה לנו מזל שהדור הצעיר לא מספיק טוב כדי להדיח אותנו", ענה אז אוסאליבן.
המתקפה של אוסאליבן זכתה לתמיכה לא צפויה מבארי הרן, יו"ר התאחדות הסנוקר הבינלאומית. להרן ולאוסאליבן יחסי אהבה-שנאה ארוכים. הרן שימש בעבר הרחוק כסוכנו של אוסאליבן - והאחרון אף ציין מספר פעמים שהוא מוקיר את ההשקעה שלו בפיתוח וקידום הענף.
2 צפייה בגלריה
בארי הרן. "זה רוני אוסאליבן קלאסי, זה נפלא"
בארי הרן. "זה רוני אוסאליבן קלאסי, זה נפלא"
בארי הרן. "זה רוני אוסאליבן קלאסי, זה נפלא"
(צילום: getty images)
עם זאת בשנים האחרונות הם מרבים להתכתש ולריב ביניהם. הפעם הרן בחר להיעמד דווקא לצד הכוכב. "זה רוני אוסאליבן קלאסי, הוא מהנה על השולחן והוא אפילו יותר מבדר מחוץ לשולחן. בעיניי זה נפלא", אמר הרן, "האם זה מעליב את השחקנים האחרים? זה לא משנה, הוא אמר את מה שהוא חושב. הרבה מהשחקנים האלו ניצחו אותו, תזכרו שזו הפעם הראשונה בשלוש השנים האחרונות שאוסאליבן מעפיל לרבע גמר אליפות העולם".