קריירת הפורמולה 1 של ניקיטה מזפין כוללת כרגע פחות מהקפה אחת מלאה, אבל בגזרת הסקנדלים והטעויות הוא נמצא במקום הראשון. הרוקי השנוי במחלוקת של האס סגר סוף שבוע מסויט, כשסיים את חלקו במרוץ בבחריין כבר אחרי הפנייה השלישית, בעקבות טעות לא מחויבת מצדו – והוביל למבול של שמחה לאיד ברשתות החברתיות.
כבר במקצה הדירוג הצליח הרוסי בן ה-22 להרגיז לא מעט אנשים בגלל נהיגה פרועה, שכללה איבוד שליטה וסחרורים על המסלול ולאחר מכן גם הפרה של קוד ההתנהגות הג'נטלמני הנהוג בין הנהגים. מזפין קבע את התוצאה הגרועה ביותר במקצה הדירוג וזינק מהמקום ה-19 רק בגלל עונש שספג סבסטיאן פטל במרוץ הבכורה שלו באסטון מרטין (לשעבר רייסינג פוינט).
2 צפייה בגלריה
המכונית של מזפין
המכונית של מזפין
המכונית של מזפין בשוליים
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
ניקיטה מאזפין
ניקיטה מאזפין
ניקיטה מזפין. קיווה לפתיחה קצת יותר חלקה
(צילום: EPA)
הנהג בן ה-22 הוא בנו של המיליארדר הרוסי, דימטירי מזפין, אחד הספונסרים הגדולים של האס וההחלטה להעניק לו את הכיסא בקבוצה גרמה לתסכול רב אצל לא מעט מחובבי הענף שטענו כי הוא לא ברמה הנדרשת בכדי לנהוג בסבב הבכיר וכי נעשה עוול לנהגי פורמולה 2 אחרים וראויים יותר כמו למשל ג'ק איטקן.
הבריטי-קוריאני, שהחליף באופן חד פעמי את ג'ורג' ראסל בשנה שעברה על אותו המסלול, צייץ עקיצה כואבת לכיוונו של מזפין כשכתב: "פתאום אני מרגיש הרבה יותר טוב לגבי 60 ההקפות שביצעתי בסאחיר לפני שאיבדתי שליטה". איטקן אגב, הסתחרר באותה הפנייה, אבל סיים את אותו מרוץ במקום ה-16.
מזפין גם היה מעורבב בשערורייה גדולה לפני מספר חודשים, כאשר פרסם באינסטגרם סטורי ובו הוא צולם אוחז בחזה של דוגמנית איטלקייה שנסעה לצידו במכונית. הווידאו אמנם נמחק, אבל הוא ספג ביקורת קשה, כולל מקבוצתו, ונאלץ להתנצל בפומבי.
אמש (ראשון) לאחר שסיים את מרוץ הבכורה שלו מוקדם מהצפוי, הגולשים חבטו בו ללא רחמים עם שלל ממים, גיפים ותגובות מרושעות. "סוף סוף נהג פורומולה 1 שכולנו יכולים לשנוא ביחד", כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "כשאתה מבין שהעצירה של ואלטרי בוטאס ברחבת הטיפולים הייתה ארוכה מהמרוץ של מזפין" וגולש נוסף גיחך: "מזפין בשיאו". פסטיבל השמחה לאיד כלל גם השוואות לספינת המטען מתעלת סואץ ועוד שלל דאחקות.
"זאת לגמרי הייתה טעות שלי", הודה הרוסי בסיום. "אני מבקש סליחה מהקבוצה והצוות שלי שמגיע להם הרבה יותר. אני מאוד כועס על עצמי, אבל יהיה לי מספיק זמן כדי ללמוד".