מעטים השחקנים שיש מהלך הקרוי על שמם, אבל אולי הגיע הזמן להמצאת כינוי לריקוד שמבצע דולב חזיזה, לאותה העברת כדור מרגל לרגל, תוך כדי סיבוב, שהביאה לשער במחזור האחרון מול כפר־סבא, לבישול שבוע קודם לכן נגד סכנין, ולשערים נוספים, כולל במשחק הגדול מול מכבי ת"א בעונה שעברה. כן, מעטים השחקנים שיש מהלך הקרוי על שמם, אבל אם כבר יש אחד כזה, הגיוני שיגיע משחקן העונה.
לפחות כרגע חזיזה, יחד עם החבר לקבוצה ניקיטה רוקאביצה, הוא המועמד המוביל להיות שחקן העונה. אחרי שהגענו לקו האמצע של 2020/21 יש לחזיזה כבר שבעה שערים, יותר ממה שהבקיע בכל עונה בקריירה, וגם חמישה בישולים. הוא בכושר נדיר, ומתוך עשרת השערים האחרונים שכבשו שחקני חיפה חזיזה אחראי, באמצעות שער או בישול, לשבעה. השערים גם לא מגיעים בגארבג'־טיים, כשהמשחק גמור, אלא בדיוק להפך – הם אלה שפותחים את הסתימה הראשונית ומאפשרים לשאר השחקנים לזרום. התקדמות גדולה לשחקן שלפני שנתיים וחצי סגר עונה נטולת שערים בליגה הלאומית.
4 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
בכושר נדיר. דולב חזיזה עם עוד חגיגה
(צילום: עוז מועלם)


הצנום ממכבי פ"ת

חזיזה גדל במכבי פ"ת, שוחרר ממנה בגלל מבנה גופו הצנום עוד יותר אז, המשיך בנס־ציונה, ולאחר גיל הנוער נרכש על ידי בני־יהודה ב־30 אלף שקל בלבד. זו הייתה ההזדמנות הגדולה, אבל חזיזה קרע את הרצועה הצולבת עוד לפני פתיחת העונה ולא שיחק קרוב לשנה. כשנשלח להתאוששות בהפועל ר"ג סגר שם עונה נטולת שערים, לא מאזן מרשים לשחקן התקפה.
יוסי אבוקסיס הפך את חזיזה משחקן אגף לקשר מרכזי לוחם, כזה שמתקל את היריב, ושם הגיעה הפריצה. הוא העלה משמעותית במשקל, הפנים את חשיבות העבודה הקשה ואת הצורך במאבק על פעולות יעילות ולא רק טריקים שנראים יפה לעין. במכבי חיפה של העונה הוא שוב באגף, אבל הביא איתו לעמדה את אותה הלחימה. קומבינציית הטכניקה והמאבקים משתלמת.
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה חוגג
דולב חזיזה חוגג
פרץ בבני יהודה. חזיזה
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
העביר את חזיזה לעמדה התקפית יותר. יוסי אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
זו אחת הסיבות לכך שמאוד אוהבים את חזיזה בחיפה, וגם אחת הסיבות לעובדה שהאוהדים היריבים, ולפעמים גם השחקנים היריבים, מחבבים אותו קצת פחות – הוא נאבק בשיניים, עושה כל מה שצריך, או מה שהוא חושב שצריך, כדי להגיע לתוצאה רצויה. יש כאלה שרואים בכך לכלוך, יש גם כאלה שחושבים שיש מחוות גוף שחצניות מדי, אבל כל מי שבצד של חזיזה רק נהנה מכך יותר. הוא השחקן שאוהדי הקבוצה שלו אוהבים לאהוב ואוהדי הקבוצות האחרות אוהבים לשנוא.

שני צדדים, שתי רגליים

החזרה של חזיזה לאגף מבליטה עוד יותר את החיבור בין המנטליות לכדורגל. שם הוא יכול להראות בצורה הטובה ביותר את השליטה בכדור והדיוק בהכנסת כדורים לרחבה. סטטיסטית אמורים להיות לו כפול בישולים העונה, רק שיש מי שמחמיץ. חזיזה משחק בשני הצדדים ויכול לעבוד עם שתי הרגליים. הנה, רק השבוע כבש שער מרהיב ברגל שמאל, זו שאמורה להיות החלשה שלו, אבל "חלשה" היא לא מילה מתאימה פה.
מבין שני השחקנים שהגיעו יחד מבני־יהודה למכבי חיפה היה זה יובל אשכנזי שבלט יותר בעונה שעברה, ועכשיו זה חזיזה. לא שחזיזה לא הרשים מיד, הוא אפילו ערך הופעת בכורה בנבחרת מספר חודשים לאחר שעבר למכבי חיפה. יש כמות גדולה של שחקני התקפה בעלי שם בנבחרת – ערן זהבי, מונס דאבור, מנור סולומון, שון וייסמן, יונתן כהן – אבל לחזיזה יש שם מקום, בטח כשהוא בכושר כזה.
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
מעולה בשתי הרגליים. חזיזה בפעולה
(צילום: אלעד גרשגורן)
רק שכרגע מה שחשוב עבורו, יש להניח, זה תואר מסוים במכבי חיפה. אחרי שזכה בגביע עם בני־יהודה, חזיזה צריך להמשיך להיות אחד השחקנים המרכזיים שיביאו לחיפה אליפות. אם זה יקרה, אם הירוקים סוף־סוף יניפו צלחת אחרי עשור, לא נתפלא אם חזיזה יהיה שחקן העונה.