אפס ניצחונות – שישה הפסדים. זה היה המאזן של אנתוני מקגיל מול רוני אוסאליבן ערב המשחק בין השניים בשמינית גמר אליפות העולם. בסיומה של דרמה ענקית השיג הלילה (בין שישי לשבת) מקגיל את ניצחונו הראשון על "רוקט רוני" 12:13 ודווקא בבמה החשובה מכולן, אליפות העולם.
רק לפני שנה מקגיל (30) היה במרחק נגיעה מהעפלה סנסציונית לגמר אליפות העולם, לפני שהפסיד לקיירן ווילסון בחצי הגמר באחד מהמשחקונים המכריעים המותחים והדרמטיים ביותר בתולדות האליפות. אחרי אותו הפסד, העונה הנוכחית של מקגיל לא ממש התרוממה והוא לא הגיע באף טורניר לשלב רבע הגמר. ובכן, נראה שהסקוטי הג'ינג'י שמר את המיטב שלו לרגע השיא של העונה. מקגיל הציג לפרקים סנוקר קרוב למושלם ובעיקר הציג אופי יוצא דופן כשהצליח להתעשת במאני טיים אחרי קאמבק מזהיר של אוסאליבן ולהשיג בכל זאת את הניצחון.
6 צפייה בגלריה
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
מקגיל. עשה את העבודה
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
אוסאליבן. בפרצופים הוא עדיין הטוב בעולם
(צילום: gettyimages)
אחרי 4:4 ביום הראשון, הסשן השני היה מופע פרטי של אנתוני מקגיל שהציג סנוקר מופלא וניצח בארבעת המשחקונים הראשונים עם ברייקים של 71, 126 ו-89 נקודות שהעניקו לו יתרון משמעותי 4:8.
אוסאליבן התעורר וצימק ל-8:5 עם ברייק של 92 נקודות, אבל מקגיל ניצח בשני המשחקונים הבאים עם סנצ'רי נוסף (105 נקודות). אוסאליבן ניצח במשחקון האחרון של הסשן והשאיר את עצמו עדיין בתמונה לקראת הסשן השלישי והמכריע.
תחילתו של סשן הערב היה היפוך מוחלט של מה שהתרחש בבוקר. אוסאליבן הגיח לקרוסיבל כמו חיה פצועה וניצח בארבעה משחקונים ברציפות לפני ההפסקה עם ברייקים של 71, 97 ו-73 נקודות.
6 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
אוסאליבן
(צילום: gettyimages)
עם החזרה מההפסקה, אוסאליבן ניצח במשחקון נוסף והשלים מהפך, 10:11. מקגיל הצליח לעצור את המומנטום האדיר של אוסאליבן ועם ברייק של 87 נקודות השווה ל-11:11. אוסאליבן ניצח במשחקון הבא והציב את עצמו במרחק משחקון אחד מרבע הגמר, 11:12.
כשנראה היה שאוסאליבן בדרך לחתום עוד קאמבק מדהים ולהמשיך במסע להגנה על התואר שלו, מקגיל בקור רוח של לוחם סיירת השיג סנצ'רי מרהיב של 136 נקודות ושלח את ההתמודדות למשחקון מכריע. לאוסאליבן הייתה הזדמנות מצוינת לנצח במשחק במשחקון האחרון כשעלה ל-0:42 אבל החטאה גורלית של כדור אדום אפשרה לסקוטי לנקות את השולחן ולשחרר צרחה של אושר.
אוסאליבן (45) שהעפיל העונה לחמישה גמרים – והפסיד בכולם, יצטרך לחכות להזדמנות הבאה כדי לנסות ולהשוות את שיא הזכיות של סטיבן הנדרי באליפויות העולם (7). מקגיל שכבר הבטיח לעצמו פרס כספי של 50 אלף פאונד ימתין כעת למנצח במשחק בין סטיוארט בינגהאם וג'יימי ג'ונס.
6 צפייה בגלריה
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
(צילום: gettyimages)
"שיחקתי כל כך טוב בבוקר – ובלילה רוני שיחק כמו רוני", אמר מקגיל, "רוני דהר, אבל הצלחתי לנצח במשחקון ולעצור אותו. בשני המשחקונים האחרונים הוא נתן לי את שתי ההזדמנויות שהייתי צריך. זה ללא ספק אחד מהניצחונות הגדולים ביותר שלי, זה הישג נפלא לנצח את אוסאליבן, אבל אני רוצה להמשיך ולנצח גם במשחק הבא".
אוסאליבן הודה כי הניצחון הגיע למקגיל: "אלוהי הסנוקר עשו צדק. אני אצטרך ללקק את הפצעים שלי ולחזור. מבחינתי אני רק רוצה ליהנות מהסנוקר. לא שיחקתי כל כך טוב הפעם וכשאני לא משחק טוב אני מתקשה ליהנות".
ניל רוברטסון, המדורג שלישי בעולם, ואחד הפייבוריטים לזכות בתואר השנה התקרב לרבע הגמר אך נותרה לו עדיין לא מעט עבודה לעשות. רוברטסון מוביל 7:9 על ג'ק ליסווסקי ורחוק ארבעה משחקונים מניצחון.
6 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
(צילום: gettyimages)
רוברטסון הוביל 3:5 בתום היום הראשון – והצליח לשמור על היתרון גם בתום הסשן השני. דווקא ליסווסקי פתח טוב יותר את הסשן והשווה ל-6:6, אבל רוברטסון ניצח בשלושת המשחקונים הבאים כששניים מהם הוא משיג סנצ'ריז (137 ו-113 נקודות). המשחק ביניהם יושלם היום ב-12:00.
מארק וויליאמס מוביל 3:5 על ג'ון היגינס במפגש בין שני שחקנים אגדיים המשחקים בסבב מאז 1992 וחולקים יחדיו שבע אליפויות עולם. היגינס עלה ל-1:3, אבל אחרי ההפסקה וויליאמס ניצח בארבעה משחקונים ברציפות בין השאר עם ברייקים של 101 ו-90 נקודות. המשחק ביניהם יושלם בשני סשנים היום ב-12:00 וב-21:00.
וויליאמס אגב מצא את עצמו במיני-סערה סביב מכת הפתיחה הלא אורתודוקסית שהוא מציג השנה, וביתר שאת באליפות. במקום להכות בלבן ישירות אל עבר הכדורים האדומים, וויליאמס מכה את הלבן אל עבר הדופן הרחוק של השולחן ומשם הוא פוגע באדומים, באופן כזה שלא משאיר ליריב סיכוי להטביע כדור אדום. המדורג ראשון בעולם, ג'אד טראמפ, כינה את המכה הזו "שלילית", בעוד וויליאמס עצמו אמר כי קיבל מייל מהתאחדות הסנוקר המבקשת לבחון את המכה הזו – ולבדוק האם לאסור עליה בעתיד. בינתיים נראה שדווקא שחקנים אחרים החליטו לחקות את וויליאמס ולהשתמש במכה הזו בעצמם. כך למשל היגינס הכה ב"מכת וויליאמס" נגד וויליאמס עצמו ואוסאליבן הכה כך במשחק נגד מקגיל.
6 צפייה בגלריה
מארק וויליאמס
מארק וויליאמס
מארק וויליאמס
(צילום: gettyimages)
בארי הוקינס וקיירן ווילסון הם שניים מהשחקנים היותר יציבים באליפויות העולם. הוקינס משחק במעמד שמינית הגמר זו השנה ה-11 ברציפות, בעוד ווילסון, סגן אלוף העולם הנוכחי, העפיל בחמש השנים האחרונות בכל פעם לפחות לרבע הגמר. בתום שני סשנים של המפגש הישיר ביניהם, ווילסון נמצא בעמדה טובה יותר לנצח כשהוא מוביל 7:9 – ואלמלא כמה טעויות שלו היתרון יכול אף להיות היה גדול יותר. המשחק ביניהם יושלם היום ב-16:30.