לפני 10 שנים התרחשו שני אירועים היסטוריים – באחד ניצחה הפועל ת"א את מכבי ת"א 2:4, ולראשונה מאז קום המדינה עלתה ליתרון במאזן הניצחונות בדרבי. המצטיין בדרבי הזה היה איתי שכטר שכבש צמד. את אחד השערים המצמקים כבש מאור בוזגלו, שגם החמיץ פנדל מכריע שיכל להחזיר את מכבי לתמונה. השני היה הדרבי הידוע בכינויו "איך חגגתם בתיקו" – דרבי שהסתיים ב-0:0 ואחריו אוהדי מכבי חגגו את העובדה שחיבלו במאמצי הפועל ת"א לזכות באליפות (מה שלא הצליח, הפועל כן חגגה אליפות דרמטית במיוחד שבוע לאחר מכן). בעיניי, זו אולי הייתה נקודת השפל אליה הגיעה מכבי ת"א.
חלפו עשר שנים. הקוורטט המוביל של הפועל באותה עונה – אניימה, ורמוט, שכטר וזהבי - שיחק בשלב זה או אחר במכבי, וכל אחד מהם אפילו זכה עם מכבי באליפות אחת לפחות. מכבי החזירה לעצמה את היתרון במאזן הניצחונות בדרבי, שכרגע עומד על 9 ניצחונות.

1 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
איתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)

לפני קצת יותר משבוע נערך עוד דרבי. בסגל של מכבי היה ניתן למצוא את שרן ייני, השריד היחיד מה-2:4, ובהפועל שיחק (ונפצע באופן לא מפתיע) מאור בוזגלו. אם הוא היה מסתיים ב-0:0 אוהדי מכבי שוב היו חוגגים, כי תיקו היה מבטיח להם את האליפות, אבל מכבי העדיפה לחגוג בסטייל ולהביס את הפועל 0:3. ומי כובש את השער השלישי למכבי? אותו שכטר, ההוא שכבש צמד ב-2:4 המפורסם. שכטר הפך לשחקן הרביעי שכובש בדרבי תל אביבי בליגה במדי שתי הקבוצות (לפניו עשו זאת מיקי בן שטרית, ערן זהבי וטל בן חיים החלוץ), שער שסימן את המהפך שעבר על שתי הקבוצות בעשר השנים האחרונות.
אני לא יודע מה יהיה ב20-30 – יכול להיות שנדבר אז על השערים שכבשו אילון אלמוג ויונתן כהן בדרבי במדי הפועל, ועל עוד אליפות של הפועל, ואני מקווה מאוד שזה לא יקרה. אני כן כמעט בטוח ש(לצערי) יהיו עונות בהן הפועל תנצח כמעט בכל דרבי, ושמכבי חיפה תנצח את מכבי ת"א בכל מפגש בסמי עופר, כי כל קבוצת ספורט היא פעם למעלה ופעם למטה. הרי מי האמין ב-1990 שהאליפות הבאה של ליברפול תהיה רק בעוד 30 שנה?
אמנם מכבי ת"א כבר הרבה זמן למעלה, אבל אסור לקחת את זה כמובן מאליו. ב-1996 מכבי ת"א לקחה דאבל והייתה לה קבוצת נוער משופעת בכוכבים (באחד המקומונים כתבו אז שכל כישרון שם מגובה בשכפול גנטי של עצמו), ואז היא נכנסה לשנים שבהן הייתה הבדיחה של הליגה. לכן, בתור אוהד מכבי, אני מעדיף לא לקחת כמובן מאליו הישגים כמו אליפויות וניצחונות בדרבי, כי הגלגל כנראה יסתובב שוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.