ארה"ב התמוגגה אמש (שבת) מהיסטוריה שנרשמה על הדשא באצטדיון במיזורי. שרה פולר הפכה לאישה הראשונה ששיחקה באופן פעיל בקונפרנס הבכיר של ליגת הפוטבול המכללות לבנים. מדובר בקונפרנס ה-SEC, השייך לפאוור 5, שמאגד בתוכו את הקבוצות הטובות במדינה.
טוב, זו הייתה גיחה קצרה מאוד, כשפולר לקחה על עצמה את בעיטת הפתיחה של מכללת ונדרבילט במחצית השנייה ולאחר מכן ירדה מהדשא. המשחק הסתיים ב-0:41 מוחץ לזכות מיזורי, אבל לא פגע ברגע ההיסטורי והמרגש, שעלה לכותרות בכל מקום אפשרי ברחבי ארה"ב.
3 צפייה בגלריה
שרה פולר
שרה פולר
רגע היסטורי. פולר
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
שרה פולר
שרה פולר
הקסדה והכיתוב שפולר בחרה: "תשחקי כמו בחורה"
(צילום: רויטרס)
רק שפולר היא בכלל שחקנית כדורגל במכללה. מגפת הקורונה גרמה לכך שמרבית משחקני קבוצת הפוטבול של ונדרבילט נמצאו חיוביים ונאלצו לשהות בבידוד, כולל כל הבועטים. אז מה עושים? בנבחרת הבנים חיפשו בועט והזמינו גם בועטת, את פולר, שהרשימה את הצוות המקצועי ונקראה לדגל.
אמש היא הופיעה עם קסדה מיוחדת ובה הכיתוב: "תשחקי כמו בחורה". בכך, הייתה לשחקנית השלישית שמשחקת בליגת הפוטבול המכללות. קדמו לה קייתי הנידה מניו מקסיקו ואפריל גוס מקנט סטייט, שעשו זאת בקונפרנסים (ליגות) אזוריים, ולא בקונפרנס הבכיר. "כל מה שרציתי זה להיות מודל לחיקוי לילדות הצעירות", סיפרה פולר. "פגשתי כל כך הרבה אנשים מדהימים בזכות הספורט ואני רק רוצה לומר שזה מראה שאפשר לעשות כל דבר שאתה מכוון או חולם עליו".
3 צפייה בגלריה
שרה פולר במהלך בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה
שרה פולר במהלך בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה
שרה פולר במהלך בעיטת הפתיחה של המחצית השנייה
(צילום: MCT)
הברכה מבילי ג'ין קינג
מאמנה של ונדרבילט, דרק מייסון, לא חשש לתת לפולר את ההזדמנות ובסיום הערב המרגש אמר: "תמיד האמנתי שנשים מסוגלות לעשות דברים פנטסטיים. אנחנו חושבים על פוטבול כעל ספורט של גברים, וזה באמת 99.9 אחוז ממנו. אבל היום שרה פולר שברה את המוסכמות ורשמה היסטוריה קטנה".
שורה של מברכים החמיאו ופירגנו לפולר, ביניהן אפילו הטניסאית האגדית בילי ג'ין קינג, שכזכור רשמה היסטוריה משלה, כשגברה על בובי ריגס ב-1973 במה שקרוי "קרב המינים" - משחק שהוביל לקידום מעמד האישה. "היסטוריה!", צייצה קינג. "הנשים שייכות למשחק".
אגב, כשנשאל המאמן מייסון לאחר המשחק אם ירצה שפולר תשחק גם נגד ג'ורג'יה בשבוע הבא, הוא ענה: "אם היא תרצה לבעוט ותהיה זמינה, נשמח". פולר הגיבה: "אשמח לצאת לשם ולהבקיע שער שדה".