הדקה השישית של הרבע הראשון בגמר הפיינל-פור. דני אבדיה עובר את כל ה"אין הגנה" של ראשל"צ ומכניס אסיסט לאות'לו האנטר להטבעה פלוס 1. אבל במהלך הייתה עבירה מאוד מכוערת של מס' 35 בכתום, זאק הנקינס, שלא נשרקה. הוא לא הלך על הכדור, אלא הלך עם הגוף לפגוע בשחקן שהיה באוויר. עבירה בלתי ספורטיבית ומסוכנת כאחת. אבדיה נפל על הגב, ורק בגלל שהוא צעיר וגמיש לא נפצע.
7:30 דקות לתוך הרבע השני. סנדי כהן תופר שלשה על הפרצוף של הנקינס (ההגנה שלו ושל ראשל"צ כולה לא הגיעה למשחק עד עכשיו). הנקינס מגיב עם יד לתוך הפרצוף של כהן, אולי שנייה שלמה אחרי שהכדור כבר לא שם. והשופטים? שקט מוחלט. בין לבין, הנקינס רק ביצע את כל הפאולים בשביל שהשחקנים המובילים לא ייצאו בחמש עבירות. רוצים לדעת איך זה שמכבי שיחקה בגמר עם החמישייה השלישית שלה? הנה ההסבר. פאולים מכוערים שמכוונים לפגוע בשחקנים אינם נשרקים במשך עונה שלמה. שמעתי טענות כלפי מאמני הכושר במועדון, אבל צריך רק לצפות שוב בפלייאוף בהילוך איטי כדי להבין. הפציעות נובעות מהמאמצים של היריבות להוריד מהפרקט את השחקנים של מכבי.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות
(צילום: עוז מעולם)

אם מכבי רוצה לאיים על גביע היורוליג, עליה לשקול שוב את התועלת והנזק שבהשתתפות בזירה המקומית. כל האווירה העכורה פועלת נגדה, ולא פלא ששחקן שנמצא כמה דרגות מעל הליגה, סקוטי ווילבקין, נגרר לתסכול ולהתנהגות בלתי הולמת. לדעתי הכל מחושב. הוא רוצה להראות לחבריו הפצועים שאכפת לו, זה הכל. אם היה או לא היה מורחק מהפלייאוף, זה לא ישנה כלום למכבי באירופה בשנה הבאה. אם הוא ישחק גם בשלבי ההכרעה של העונה הבאה עם הכהנים ובורדיון, זה כנראה כן ישפיע. וההנהלה צריכה לעשות את אותו החשבון. 54 אליפויות מקומיות זה נחמד, אבל הנתון היותר חשוב זה 6 אליפויות אירופה. לדעתי, תעלו עם הנוער, שיתחשלו. תשמרו את השחקנים שלכם לאירופה. לא חבל לבזבז אותם על בריוני ליגת העלאק?
מכבי הייתה השנה קבוצת צמרת יורוליג לגיטימית. היא לא התחרתה על מקום בפלייאוף, כי אם על הביתיות מול צסק"א מוסקבה, מולה מכבי הראתה עליונות גם במשחק החוץ. כלומר, מדובר בקבוצת פיינל-פור יורוליג לכל דבר. האם מצפים מקבוצת עילית שכזו להתקשות מול קבוצות הביצה המקומית, אשר נכשלות פעם אחר פעם אפילו בזירות פחות תחרותיות מהיורוליג? בשביל שיהיה מתח ועניין חייבים לצמצם ככל האפשר את הפערים. אפשר לעשות זאת ע"י פתיחת הכיס ושאיפה למצוינות, או להקשות על מכבי.
הווינריות של מכבי ניצחה עוד מלחמה, עם מיכל ריק ועל אדי הדלק האחרונים. בשנה הבאה, ובעיקר בלי אבדיה, זה יהיה אפילו יותר קשה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.