3 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז
(באדיבות איגוד ההתעמלות)
ליהיא רז עשתה היום (ראשון) היסטוריה כשהפכה למתעמלת הראשונה שזוכה במדליה באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים, לאחר שסיימה שלישית בתרגיל הקרקע, אותו תרגיל שבו זכה ארטיום דולגופיאט בתואר היבשתי לפני שבוע בדיוק.
רז בת ה-17 גם הבטיחה את מקומה באולימפיאדת טוקיו ולאחר ההישג הכפול התפנתה לחגוג. "אני מאוד שמחה ומתרגשת", סיפרה רז. "אין לי הרבה מילים להגיד. כשעמדתי על הפודיום הייתי גאה בעצמי, באתי לתחרות הזאת עם מטרה אחת - להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה. לאחר שהשגתי אותו כל השאר מבחינתי היה בונוס, הרבה לחץ ירד".
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
ליהיא רז בפעולה
(צילום: גטי אימג'ס)
"הקרקע זה המכשיר החזק שלי, באתי היום עם יותר ביטחון וידעתי שאני יכולה להוציא ציון טוב", סיפרה רז. "בגמר לא ראיתי מה המתחרות עשו לפניי, התרכזתי בלעשות את הכי טוב שלי. אני יודעת שבשנים האחרונות התקדמתי והגעתי להישגים בינלאומיים. מה שחשוב זה להגיע במאני טיים".
זה עשה לך טוב שהאולימפיאדה נדחתה בגלל הקורונה? "זה עשה לי טוב, אבל מן הסתם היה קשה. קשה להישאר בכושר של תחרויות, שכל הזמן מבטלים דברים, אבל ראיתי את ההצלחות האחרונות וזה גם נתן לי יותר מוטיבציה".
איך את מסבירה את ההצלחות האחרונות בהתעמלות? "ענף ההתעמלות מתחיל להשתפר יותר ויותר, האיגוד משקיע ותומך ועוזר בכל דבר ועם זה מגיעים ההישגים".
מה נראה ממך באולימפיאדה? "אני מקווה להיכנס לגמר הקרב רב ובעיקר לייצג בכבוד את המדינה".
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
ליהיא רז (מימין) עם המדליה
(צילום: גטי אימג'ס)
המאמנת של רז, מורן קפנר, התייחסה להישג של החניכה שלה: "מי היה מאמין? אפילו לא חלמתי בתחילת הדרך שלי. היא עושה את זה מהלב. יש לליהיא קטע עם תחרויות גדולות כמו אליפות עולם ואירופה ובאליפות ישראל היא דווקא פישלה. אנחנו רוצות לקבל עכשיו ניסיון בטוקיו וב-2024 יהיה אחרת לגמרי".
שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף: "ברכות למתעמלת ליהיא רז שזכתה לפני זמן קצר במדליית הארד בתרגיל הקרקע באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים. ליהיא, גאים בך ומצפים לראות אותך במשחקים האולימפיים בטוקיו!".