סרינה וויליאמס היא שחקנית ענקית. מאחוריה 23 זכיות בגראנד-סלאמים, היא שינתה את פני טניס הנשים, אבל צל אחד מעיב על כל ההצלחות וההישגים שלה: היא עדיין לא הצליחה להשוות את השיא העולמי עם הזכייה מספר 24. נכון, מרגרט קורט עשתה זאת לפני העידן המודרני, וסרינה היא הגדולה מכולן בעידן הנוכחי, אבל היא רוצה גם את השיא הזה - ולהשיגו כשהיא בת 38 ואמא לילדה בת 3. זה קשה, אפילו קשה מאוד.
דווקא הקורונה, שהשביתה את עולם הספורט והרחיקה את וויליאמס מהשגת השיא הנכסף, הביאה אותה לאליפות ארה"ב בצורה מרוככת יותר, אולי עם פחות לחץ, וגם בלי קהל ובלי שחקניות מהטופ כמו בארטי, האלפ והאלופת המכהנת אנדרסקו. הנה ההזדמנות של וויליאמס, אולי אחת האחרונות, לזכות בעוד גראנד-סלאם ולהשוות את השיא. אם זה לא יקרה, ייתכן שאוהדות ואוהדי הספורט, וסרינה שהיא ספורטאית-על שלא מוותרת לעצמה, יהיו חייבות להסתפק בהישגים המטורפים שלה. ואמנה חלק מהם כאן לכבודה:

1 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
(צילום: AFP)

1. אישה שחורה בספורט לבן. זה משפט שאומר הכל. על כל המורכבות של הנושא הגזעני בארה"ב שלא יורד מהכותרות, מגיעה סרינה משכונת פשע בלוס אנג'לס לבמת הטניס המרכזית ולטופ של הטופ.
2. סרינה וויליאמס נלחמת ומדברת פמיניזם. היא מקדמת ספורט נשים, דימוי גוף חיובי והעצמה של נשים ואמהות בכל הזדמנות. בין אם במאבק להשוות את שכר הטניסאיות לשכר הטניסאים הגברים בעשור הקודם, ובין זה שהיא בוחרת מה ללבוש למשחקים. למספרים הדמיוניים שהיא מרוויחה יש משמעות אדירה בעולם הספורט, וגם זה מדד להצלחתה. עד שנת 2019 וויליאמס הייתה האישה היחידה שנכללה ברשימת פורבס של 100 הספורטאים המרוויחים בעולם, ורק ב-2020 נאומי אוסקה הצטרפה אליה לרשימה עם עוד 98 גברים.
3. במקביל לקריירת הטניס, לסרינה יש חיי משפחה שמתועדים בחשבונות האינסטגרם שלה ושל בתה עם אינספור עוקבים. בין היתר היא מעצבת אופנה, ויש לה מותג משלה שהיא מדגמנת עבורו מדי פעם. יש לה קרן להשקעות בסטארט-אפים והיא אפילו נמנית על הבעלים בקבוצת פוטבול. כל אלו מעידים על יכולות הניהול והחוש העסקי המפותח שיש לוויליאמס, שלא נותנת לשום דבר לעצור אותה.
4. סרינה פעילה בדירקטוריונים של חברות שונות, והיא דוגמה ליזמית ומנהלת שמבינה שכדי להשפיע על עולמנו, ובעיקר על קידום אינטרסים שונים (במיוחד של קידום נשים, שחורים או מיעוטים אחרים), עושים שינויים אם מגיעים לעמדות מפתח ולניהול. טניס, מפואר ככל שיהיה, לא תמיד מספיק בשביל להשפיע ולשנות את העולם.
5. סרינה היא דוגמה לילדות וילדים בכל העולם. מודל לחיקוי שמראה שאפשר וצריך לרדוף אחרי החלום, לשנות ולהשפיע, גם אם לא הגעת ממשפחה עשירה במיוחד. היא מבקרת בבתי ספר, נפגשת עם ילדים ונוער ואפילו הקימה בתי ספר בג'מייקה ובקניה.
נכון שהיא כבר לא צעירה, וטניס הנשים נמצא במעבר לדור צעיר של שחקניות, אבל אולי הפעם סרינה תשווה סוף סוף את השיא של קורט. ואולי לא. עדיין היא הגדולה מכולן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.