אחרי מספר קטעים יותר פשוטים, היום (חמישי) הרוכבים בטור דה פראנס קיבלו את האתגר האמיתי הראשון שלהם בקטע השישי עם טיפוס לא פשוט בכלל בסיומו ניצח אלכסיי לוצנקו (אסטנה) מקזסחטן. לוצנקו חצה ראשון את קו הסיום אחרי 4:32:34 שעות.
לאחר שאתמול "זכו" הרוכבים לקטע די קל מבחינתם, הקטע השישי, באורך של 191 קילומטרים, גרם להם להתאמץ הרבה יותר. הוא נפתח בלה-טיל, העיירה הקטנה בדרום מזרח צרפת, והסתיים בפסגת מונט אייגול.
2 צפייה בגלריה
אלכסיי לוצנקו
אלכסיי לוצנקו
פתח פער אדיר מהשאר. אלכסיי לוצנקו
(צילום: AP)
בחלקו הראשון, המסלול היה שטוח ברובו, אבל האתגר היה בחלק השני, בעיקר ב-26 הקילומטרים האחרונים, שכללו שלוש עליות מדורגות, כאשר האחרונה היה בדרגה בקטגוריה 1, טיפוס לאורך 11.7 קילומטרים ובשיפוע של 7.3 אחוז.
קבוצה של שמונה רוכבים ברחה כבר בהתחלה. אותה חבורה הצליחה לשמור על קצב זהה עד העלייה השנייה, אך בהמשך חלקם נחלשו, לוצנקו ניצל זאת, פתח פער גדול כ-12 קילומטרים לסיום, ושמר על ההובלה כל הדרך.
הבריטי אדם ייטס (מיצ'לטון-סקוט), שסיים במקום העשירי את הקטע, ממשיך לשמור על החולצה הצהובה. אחרי נמצאים פרימוז' רוגליץ' מג'מבו ויסמה (שלוש שניות), טאדיי פוגקאר (יו.איי.אי) שלישי (שבע שניות), גיום מרטין מקבוצת קופידיס (תשע שניות) ואגאן ברנאל (אינאוס), אלוף השנה שעברה סוגר את החמישייה ומרוחק 13 שניות מהמקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
אדם ייטס
אדם ייטס
שמר על החולצה הצהובה. אדם ייטס
(צילום: רויטרס)
התכנית הפעם של יזארל סטארט אפ ניישן לקטע הייתה לנסות לגנוב ניצחון על ידי בריחה של הבלגי בן הרמנס עם טום ואן אסברוק, או לקוות שדן מרטין התאושש מהפציעה שלו ובריא מספיק כדי לנסות ללכת עד הסוף, אבל זה היה רחוק מהמציאות. הרמנס הוא הראשון מבין חברי הקבוצה שסיים, כשחצה את הקו במקום ה-45 הכללי, 3:12 אחרי המנצח. הישראלי גיא ניב דורג במקום ה-167.