ארמנד דופלנטיס שבר את שיא העולם של סרגיי בובקה. טוב, מדובר על שיא העולם באצטדיון בקפיצה במוט (ולא השיא באולם, בו השבדי גם כן מחזיק) - 6.15 מטר - סנטימטר יותר מההישג של בובקה ב-1994.
זה קרה הערב (חמישי) בליגת היהלום ברומא, וזאת הפעם השנייה העונה שדופלנטיס שובר שיא עולם. כאשר הוא מחזיק, כאמור, גם בשיא באולם (שהוא כיום אבסולוטי) לאחר שעבר 6.18 מטר בתחרות בגלזגו בפברואר האחרון.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
אין עוד מלבדו. דופלנטיס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
דופלנטיס חוגג, רגע אחרי שיא העולם החדש
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
נוגע בשמיים
(צילום: רויטרס)
הפעם דופלנטיס היה נראה מעט עייף בהתחלה, ולאחר שעבר חלק גבהים של 5.80 מטר, הוא נזקק לניסיון נוסף כדי לעבור גם את הרף של 5.85. לאחר שנשאר לבד בתחרות, החליט לעלות ל-6.00 מטר. הוא עבר זאת בפעם הראשונה ועבר ל-6.15 - כדי לנשל את בובקה מספר השיאים. עבר והצליח - בניסיון השני שלו.
אגב, באותה תחרות, האלוף האולימפי מלונדון, הצרפתי רנו לאבילני, עבר רק 5.70 מטר בניסיון השני וסיים במקום הרביעי. ריצה נהדרת קיבלנו ב-3,000 מטר, שם בתום פיניש נהדר, ניצח ג'ייקוב קיפלימו מאוגנדה בן ה-19, שקבע שיא לאומי חדש, שיא ליגת יהלום ואת תוצאת השנה - 7:26.64 דקות. הוא הקדים את יקוב אינגבריגטסן שהשיג שיא נורבגי חדש - 7:27.05 דקות.
סגנית אלופת העולם בקפיצה לגובה, האוקראינית יוליה לבצ'נקו, המשיכה לככב מפתיחת העונה המקוצרת, כשקטפה את המקום הראשון. היא עברה רף של 1.98 מטר בניסיון הראשון ונכשלה שלוש פעמים ב-2.01 מטר. הנורבגי קרסטן ורהולם, אלוף העולם ב-400 מטר משוכות, סיים ראשון עם תוצאה נהדרת של 47.07 שניות - שיא תחרות חדש.